بررسی درایوهای HPE SATA VRO SSD

معرفی جدیدترین و مقرون به صرفه ترین SSDهای HPE

زمانیکه بتوان از عملکرد درایوهای SSD با قیمتی برابر با درایوهای 10k HDD بهره برد، به طور همزمان از هر دو مزیت برخوردار می شوید. در طی سالها شرکت HPE به دنبال آن بود تا تجربه عملکرد موفقیت آمیز، قابلیت اطمینان و بازده انرژی SSD ها را در پلتفرم سرورهای اچ پی از جمله؛ HPE ProLiant ،HPE Apollo و HPE Synergy با نزدیک کردن قیمت آنها به هاردهای HDD فراهم کند. در حال حاضر میتوانید SSD VRO را جایگزین HDD های 10K در بیشتر Workloadها کنید.

HPE SATA VRO SSDها حداکثر 175 برابر عملکرد سریعتر، 5 برابر زمان تاخیر کمتر و 3 برابر بازده انرژی بهتری را به نسبت HPE HDD ها ارائه می دهند، و تمامی این خصوصیات تنها با پرداخت همان هزینه ای که برای 10K HDD ها صرف می شد، قابل دسترس است. درایو های SSD جدید Very Read-optimized به طور خاص برای لودهای کاری بهینه سازی شده اند که تا کنون توسط هارد درایو های سخت انجام می شد. اچ پی ای با ترکیب SATA VRO SSD به همراه QLS NAND توانسته آینده خوبی را برای عملکردی مقرون به صرفه ارائه دهند.

در ادامه به بررسی گزینه های جدید ذخیره سازی که SATA VRO SSD ها ارائه می کنند و اکنون برای سیستم عامل های سرورهای اچ پی پرولینت، اچ پی آپولو و اچ پی سینرژی قابل استفاده است، به همراه یک نمای کلی از ورک لودهایی که برای آن طراحی شده اند و راه های بهره گیری مناسب از آنها خواهیم پرداخت.

میزان Very Read Optimized (VRO)

Workload هایی که امروزه و در آینده بسیار نزدیک بیشترین استفاده را دارند مربوط به عملیات Read می باشند، این بدان معناست که به طور معمول عملیات خواندن از عملیات نوشتن بر روی درایوهای ذخیره سازی بیشتر خواهد بود (10%≥reads>90% vs. writes ) و این همان دلیلیست که شرکت اچ پی ای سری جدید VRO را تولید کرد. درایو های HDD معمولا Bottleneck (تنگناهایی) هایی ایجاد می کنند که امکان بهره مندی سازمانها از سیستم عامل سرورهای پرولینت، آپولو و سینرژی را کاهش می دهد.

اچ پی ای SATA VRO SSDها برای بسیاری از workload های حساس به عملکرد بالا و ظرفیتی که آینده را به خود اختصاص می دهند ایده آل می باشد، اما هنوز آماده همگام سازی با HDDها نمی باشند. اگر هر یکی از بارهای کاری که در زیر به آن اشاره خواهیم کرد را بر روی پلتفرم های سرورهای ProLiant، Apollo یا Synergy پیاده سازی و از HDDهای 10K یا 7.2K برای ذخیره سازی استفاده می کنید (ظرفیت 1-8 ترابایت بیشترین درخواست را دارند)، میتوانید به طور قابل توجهی از مزایای HPE SATA VRO SSD ها بهره مند شوید. همچنین میتوانید از پایداری مناسب و دو برابری برای workload هایی که بیشتر عملیات READ دارند، بهره مند شوید.

بارهای کاری که بیشترین بهره را از VRO می برند

  • پایگاه داده SQL (business intelligence and analytics، BI/DSS، TPC-H)
  • پایگاه داده NoSQL (Cassandra، MongoDB)
  • تجزیه و تحلیل Hadoop و  Big Data
  • Object stores
  • Content delivery and media streaming (CDN)
  • AI و Machine Learning که در آن از Data Lakes برای Model training و  Development استفاده می شود

 

بهره مندی همزمان از ترکیب سرعت SSD ها با مقرون به صرفه بودن HDD ها در تکنولوژی VRO

آنچه که باعث یکپارچه سازی همه workloadهای بالاست، این حقیقت است که همیشه برروی HDDها وجود داشته اند و ترکیبی از 90%< Random Readها و 10%≥ از Sequential Writeها را شامل می شوند. لود Random Read برای هاردهای HDD دشوار است و در مقابل برای اچ پی ای SATA VRO SSDها که بر اساس جدیدترین و کم هزینه ترین فناوری ذخیره سازی Quad-level Cell یا QLC ساخته شده اند، بسیار ایده آل می باشد.

درایو های VRO دارای اینترفیس 6GBit/s SATA می باشند و در ظرفیت های 1.92TB، 3.84TB و 7.68TB در اندازه 2.5 اینچ و ظرفیت های 3.8TB و 7.68TB در سایز 3.5 اینچی در دسترس می باشند. همچنین در QuickSpecs اچ پی ای درایو 2.5 اینچی با ظرفیت 960GB نیز موجود می باشد.

اچ پی درایوهای VRO با سه سال ضمانت و طول عمر 700 drive write ( به صورت استاندارد در روز درایوها 0.2 عمل نوشتن اجرا کنند) ارائه میشوند. عملکرد random read IOPS بصورت استاندارد 51.000 و در حالت حداکثر 63.000 می باشد و random write IOPS به صورت معمول 12.600 و تا حداکثر 13.000 رسیده است.

بر اساس آزمایشات انجام شده توسط شرکت HPE ثابت شده است که SATA VRO SSD سرعت خواندن 70.000 IOPS را در مقایسه با 400 IOPS در سریعترین نوع 10K HDD، ارائه می کند. حال این سوال مطرح است که زمان شما چقدر ارزشمند است؟

بروز رسانی بدون صرف هزینه

تنها با صرف مقدار کمی هزینه بیشتر در هر گیگابایت 10K HDD، میتوانید HPE Enterprise SSD ها را خریداری کرده و تا 3 برابر انرژی کمتر مصرف کنید. این آینده نگری شما را قادر می سازد تا سالانه در هزینه های مصرف برق و خنک سازی دیتاسنتر صرفه جویی کرده و در عین حال 10X بیشتر از 10K HDD ها و 100X بیشتر از 7.2K HDDها، قابلیت اطمینان دریافت کنید.

جایگزین قابل اطمینان برای هارد دیسک های 1-8 ترابایتی

بهینه سازی شده برای سرورهای اچ پی ای که سالها از هاردهای HDD 10K و 7.2K  استفاده کرده اند، درایوهای جدید SATA VRO SSD با همان اینترفیس و Form Factor HDDها وجود دارد و برای استفاده در پلتفرم موجود در دسترس قرار گرفته است. همچنین شامل تمام ویژگی های انترپرایز SATA SSD که توقع دارید سال ها از آن بهره ببرید نیز می باشد. این ویژگی ها شامل؛ حفاظت از مسیر داده End-to-end، حفاظت در برابر اتلاف انرژی، نظارت حرارتی تطبیقی و سایر موارد دیگر می باشد.

 

مقرون به صرفه ترین و ساده ترین روش برای تجربه مزایای All-flash HPE Server

مشتریان اچ پی درخواست درایو هایی را دارند که از مزایای SSDها با قیمت خرید 10K HDD بهره میبرند. راهکار مورد نظر هم اکنون وجود دارد. به استفاده از همان بسترهای اچ پی که سال هاست در اختیار دارید، ادامه دهید، فقط HPE SATA VRO SSDها را جایگزین HDDهای موجود کرده و تفاوت را تجربه کنید.

برای آشنایی بیشتر با انوع هاردها و داریو های اچ پی ای پیشنهاد میکنیم مقالات بررسی هاردهای اچ پی(HP) و بررسی درایوهای SSD اچ پی را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیشنهاد ویژه نتسا