ویژگی های کلیدی تکنولوژی BlockChain (زنجیره بلوک ها)

هر کاربر یک رکورد دیجیتال از سوابق تراکنش های شبکه (دفتر کل سوابق) را در اختیار دارد. برای اضافه کردن یک تراکنش، هر کاربر نیاز دارد اعتبار آن را بسنجد. اگر اکثریت کاربرها آن را معتبر بدانند آن تراکنش بصورت یک زنجیره بلاک به رکورد دیجیتال سوابق اضافه می شود.

  • تکنولوژی نامتمرکز

تکنولوژی نامتمرکز بدین معنی است که شبکه فاقد هرگونه متصدی و یا شخص نظاره گر به چارچوب های (اصول) کاری می باشد. در عوض، گروهی از نودها (کاربرها)، شبکه را حفاظت و نگهداری می کنند که باعث نامتمرکز شدن آن می شوند.

  • امنیت بیشتر

از آنجایی که دارای سیستم نظارت متمرکز نمی باشد، هیچکس نمی تواند به سادگی مشخصات شبکه را به نفع خود دستکاری کند. استفاده از رمز نگاری، لایه دیگری از امنیت را برای سیستم به ارمغان می آورد.

  • سوابق تراکنش ها بصورت توزیع شده

رکورد دیجیتال تراکنش های موجود در شبکه توسط تمامی دیگر اعضای سیستم حفاظت می شود. این ویژگی، قدرت محاسبات را بین سیستم های موجود برای حصول نتیجه بهتر توزیع می کند.

  • اجماع (توافق عمومی)

هر بلاکچین با استفاده از الگوریتم های اجماع رشد و پیشرفت می کند. این معماری، بسیار هوشمند طراحی شده و الگوریتم های اجماع در مرکز این معماری می باشند. هر بلاکچین یک اجماع برای کمک به تصمیم گیری شبکه دارد.

  • تسویه سریعتر

بلاکچین مکانیزم تسویه سریع تری را در مقایسه با سیستم های بانکی سنتی پیشنهاد می دهد. اینگونه، کاربر می تواند بسیار سریعتر پول را انتقال دهد لذا در طولانی مدت می تواند زمان زیادی را صرفه جویی نماید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیشنهاد ویژه نتسا