آیا استفاده از یک راه حل بازیابی بلایای Bare Metal برای شرکت شما مناسب است؟

دسترسی به اطلاعات دیگر یک امتیاز نیست، بلکه به یک دارایی اساسی تبدیل شده است که کسب و کارهای امروزی بر روی آن متمرکزند. بنابراین اگر شبکه شرکت شما دچار شکست شده باشد و نتوانید در زمان معقولی بازیابی داده را انجام دهید عواقب فاجعه باری برای سازمان شما خواهد داشت. در چنین شرایطی بهتر است از راه حل بازیابی فاجعه Bare Metal استفاده کنید. اگر فاجعه طبیعی یا نفوذ یک هکر به شبکه سازمان آسیب بزند، عملکرد و قدرت شرکت برای تجارت و پیشبرد اهداف سازمانی دچار وقفه و شکست خواهد شد. راه حل Bare Metal به طور معمول یک منبع اضطراری در نظر گرفته می‌شود تا شبکه شما را در مواقع بلایای بی سابقه فعال نگه دارد.

 

در هنگام بروز فاجعه طبیعی یا نفوذ هکرها به شبکه استفاده از Bare Metal را پیشنهاد می‌کنیم

 

در این مطلب به بیان نکات ضروری راهکارهای بازیابی فاجعه Bare Metal می‌پردازیم.

 


 راه حل بازیابی فاجعه Bare Metal چیست؟

یک سرور یا رایانه از کار افتاده را می‌توان با استفاده از یک راه حل بازیابی فاجعه Bare Metal به حالت عادی بازگرداند. از یک نقطه بازیابی پشتیبان در یک روش چند مرحله‌ای استفاده می‌کند تا به طور کامل یک سرور محافظت شده را در یک دستگاه سخت افزاری جدید دوباره تصور کند.

این روش مستلزم نصب مجدد سیستم عامل و برنامه‌ها و بازیابی داده‌ها و تنظیمات برگزیده کاربر است. در یک راه حل بازیابی فاجعه Bare Metal، همان تصویر نمونه رایانه از ابتدا در رایانه‌ای بدون سیستم عامل بازسازی می‌شود.

به طور معمول، آنها در شرایطی استفاده می‌شوند که پس از یک فاجعه، بازتولید دقیق سیستم‌های کامپیوتری مورد نیاز است. اگر یک خرابی فاجعه بار کل شبکه را تحت تأثیر قرار دهد، اغلب Bare Metal تنها گزینه است.

با این حال، این چیزی است که همه می‌خواهند تا حد امکان از فکر کردن به آن اجتناب کنند. همانطور که مطالعه می کنید، خواهید فهمید که چرا این تفکر باید تغییر کند. چه زمانی از راهکار بازیابی فاجعه Bare Metal استفاده کنیم بازیابی از هر یک از سناریوهای زیر با کمک راهکارهای بازیابی بلای Bare Metal امکان پذیر است:

از آنجایی که راه‌حل‌های بازیابی فاجعه Bare Metal با یک نقطه بازیابی پشتیبان کار می‌کنند، تکنیکی بدون خطر برای بازیابی از حمله بدافزار در صورت آلوده شدن سیستم ارائه می‌کند. با این حال، این گزینه تنها در صورتی قابل اجرا است که سیستم دارای یک نقطه پشتیبان باشد که آلوده به ویروس نباشد.

 


 

 چگونه یک راهکار Bare Metal Disaster Recovery کار می کند؟

سخت افزار Bare Metal باید به همان شیوه‌ای سازماندهی شود که سخت افزار کامپیوتری که راه حل بازیابی فاجعه روی آن است سازماندهی شده است، مثلا:

هنگامی که سخت افزار Bare Metal به طور مناسب سازماندهی شد، کاربر یک درایو را با یک تصویر سیستم بارگذاری شده در سخت افزار Bare Metal وارد می‌کند. این درایو به عنوان نقطه بازیابی پشتیبان برای سیستم عمل می‌کند. تصویر را می‌توان به عنوان یک فایل ISO یا در درایو فلش USB ذخیره کرد. هنگام بازیابی رایانه، از کاربر خواسته می‌شود که زبان نصب، زمان و حالت ورودی را انتخاب کند. انتخابی برای تعمیر رایانه‌ای که ظاهر می‌شود وجود دارد.

گزینه بازیابی رایانه با استفاده از تصویری از سیستم فعلی آن در دسترس خواهد بود. کاربر باید این گزینه را انتخاب کند و با استفاده از آخرین نسخه پشتیبان که در دسترس است، سیستم خود را بازیابی کند. برای شروع فرآیند بازیابی، روی دکمه “پایان” کلیک کنید.

فراموش نکنید که کاربران در هنگام اجرای راه حل بازیابی فاجعه Bare Metal، این گزینه را دارند که داده‌هایی را که در دیسک سیستم آنها ذخیره شده است حذف یا پارتیشن بندی کنند. اهمیت راه حل بازیابی فاجعه Bare Metal سازمان‌ها در نتیجه از دست دادن شدید داده‌ها می‌باشد. با این حال، از دست دادن جزئی داده ممکن است بر عملکرد شرکت شما تأثیر منفی بگذارد. از دست دادن داده‌ها، خرابی سیستم، حذف ناخواسته داده ها یا حتی حذف عمدی داده‌ها ممکن است در هر زمانی رخ دهد. بسیار مهم است که با یک راه‌حل پشتیبان که شامل بازیابی Bare Metal است، برای موارد غیرمنتظره آماده باشید.

 


 

 اما چرا از Bare Metal به عنوان راه حل بازیابی فاجعه استفاده کنید؟

به طور کلی بازیابی با روش Bare Metal سریعتر و کارآمدتر است، می‌توان گفت بهترین روش برای بازیابی فاجعه است.

با استفاده از آن همیشه برای بازیابی Bare Metal یا بازسازی در سطح آیتم آمادگی دارید. اگر سیستم عامل دستگاه شما هنوز فعال است و فقط چند فایل گم شده یا در معرض خطر است، بازیابی در سطح فایل بهترین گزینه است. اگر سخت افزار از کار افتاده است یا خرابی به حدی رسیده است که نمی‌توانید به سیستم عامل دسترسی پیدا کنید، باید یک بازیابی کامل سیستم را اجرا کنید. یک راه حل بازیابی Bare Metal به شما یک نقطه بازیابی می‌دهد تا یک بازیابی کامل سیستم را به راحتی اجرا کنید.

این امکان بازگشت به حالت قبلی را فراهم می‌کند، بازیابی از یک نسخه پشتیبان معمولاً از آخرین نقطه پشتیبان برای بازیابی بیشترین مقدار داده انجام می‌شود. با این حال، ممکن است گاهی اوقات نیاز به بازیابی داده‌های تاریخ قبلی داشته باشید. بسیاری از نقاط بازیابی را می‌توان از نرم افزارهای پشتیبان‌گیری خوب طراحی شده مشاهده و انتخاب کرد، از جمله داده‌های مربوط به سال‌ها قبل.

اگر محصول شما به زنجیره‌های پشتیبان افزایشی متکی است، بازیابی به نقطه قبلی ممکن است زمان بر باشد، زیرا هر نسخه پشتیبان افزایشی باید اعمال شود و برای بازیابی داده‌ها با یک نسخه پشتیبان کامل ترکیب شود. علاوه بر این، یک شکست در زنجیره می‌تواند تمام داده‌ها را پس از شکست غیرقابل بازیابی کند.

بنابراین، یک بار ذخیره داده‌ها و تهیه نسخه پشتیبان (معرفی بهترین روش‌های بکاپ‌گیری از سرور) از بایت‌هایی که از آخرین نسخه پشتیبان تغییر کرده‌اند، یک استراتژی موثرتر و قابل اعتمادتر است. با یک دایرکتوری اصلی و یک راه حل بازیابی فاجعه Bare Metal، به جای ایجاد وابستگی‌های زنجیره‌ای، به راحتی می‌توانید داده‌ها را از هر زمان مشخصی تکرار کنید. این راه حل نشان می‌دهد که بازیابی از نسخه پشتیبان دیروز و بایگانی سال قبل هر دو فرآیند ساده‌ای هستند.

بازیابی Bare Metal تضمین می‌کند که فرآیند پشتیبان گیری می‌تواند عملاً بدون خطا باشد زیرا کار دستی و تعامل انسانی کمی را شامل می‌شود. شما و تیمتان ممکن است با خودکارسازی انتقال سرور با استفاده از بازیابی Bare Metal، در زمان بیشتری صرفه جویی کنید. در نتیجه سرعت برنامه و داده‌های شما با سرورهای Bare Metal بهبود می‌یابد و در عین حال امنیت عالی را حفظ می‌کند. برای چندین متخصص، سرورهای Bare Metal نسبت به سایر گزینه‌های میزبانی محبوبیت کمتری دارند.

با این حال، این نوع سرور به دلیل عملکرد، قدرت و سطح امنیتی فوق‌العاده‌اش، به‌ویژه در صنایع متعدد، همچنان یک انتخاب بسیار محبوب است. تنها راه‌حل‌های Bare Metal می‌توانند چابکی، انعطاف‌پذیری و کارایی لازم برای موفقیت در عصر دیجیتال را ارائه دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیشنهاد ویژه نتسا