بکارگیری ابزار آنالیزهای پیشگویانه InfoSight در سرورهای HPE

نرم افزار InfoSight چیست؟

InfoSight، آنالیزوری که بر اساس جمع آوری اطلاعات عملیاتی از زیر ساخت ها مشکلات را پیشگویی و رفع می کند، سابقاً فقط در استوریج های HPE قابل دسترس بود.

HPE در حال گسترش و بکارگیری ابزار آنالیز پیش بینی خود در سرورها می باشد. بخصوص HPE این ابزار را در سرورهای رکمونت سری Proliant، ماژول های محاسباتی Synergy و سیستم های Apollo به کار گرفته است. در گذشته، InfoSight فقط در استوریج ها قابل دسترسی بود.

InfoSight زیر ساخت را نظارت می کند تا مشکلات احتمالی را مشخص کرده و راه حل های ممکن را پیشنهاد کند. InfoSight میلیون ها سنسور را با استفاده از اطلاعات جمع آوری شده آنالیز می کند تا مشکلات را پیش بینی و رفع نماید.

حال که این ویژگی برای سرورهای اچ پی قابل دسترس است، InfoSight اطلاعات مفیدی را بهنگام بروز مشکل در اختیار قرار می دهد که به مسئولین IT در ارائه راهکارهای پیشگیرانه نگهداری و تعمیر کمک می کند. این ابزار همچنین می تواند اخطارهای امنیتی سرور مانند تلاش های ورود ناشناخته ایجاد کند. کاربران می توانند وضعیت سرورها را توسط داشبورد وضعیت سلامت مشاهده کنند.

بر اساس گزارش HPE، با استفاده از InfoSight، کاربران استوریج‌های HP شاهد اُفت 79% هزینه های عملیاتی بودند. 85% زمان کمتر برای حل مشکلات صرف شده است و 86% مشکلات بصورت خودکار پیش بینی و رفع شده اند قبل از اینکه کسی متوجه آنها شده باشد.

HPE همچنین در نوامبر 2018 عملیات هوش مصنوعی مبتنی بر پردازش ابری را برای سری های ProLiant، Synergy و Apollo معرفی کرد. عملیات هوش مصنوعی کاربران را قادر ساخته که با زیر ساختی هوشمندانه تر و مدیریتی ساده تر، بهره وری و قابلیت اطمینان بیشتری را بدست آورند. با قابلیت های پیش بینی و آنالیز ها دیتا براساس اطلاعات واقعی InfoSight هزینه های اجرائی را کاهش داده، از قطعی های بی مورد جلوگیری کرده و به کارمندان بخش IT وقت آزاد برای ابداعات جدید می دهد.

با بهره مندی از فریم ورک (Framework) هوش مصنوعی قابلیت های بیشتری در طول زمان بدست خواهد آمد که در زیر به آن اشاره شده است:

شفافیت بی اندازه زیرساخت سرور:

InfoSight با ترکیب قابلیت های هوش مصنوعی (AI) و (iLO)، سلامت سرور مدیریت آن و بهینه سازی کلی عملکرد آن را بر عهده می گیرد و از وفوع هر گونه مشکل جدی جلوگیری می کند.

برای آشنایی بیشتر در خصوص تکنولوژی iLO اچ پی مقاله‌ای که نتسا در این خصوص نوشته است را حتما مطالعه کنید.

آنالیزهای پیش گویانه:

با پردازش این آنالیزها در سرورهای مانیتورینگ InfoSight مدیران IT را از خرابی قطعات مطلع کرده تا برای جلوگیری از اتلاف زمان و قطعی عملیات لازم را انجام دهند، همچنین مدیران IT می توانند از قبل از وجود خطرات امنیتی آگاه شده و سرورها را از آن خطرات محافظت کنند.

موتور پیشنهاد کننده:

با استفاده از اطلاعات آنالیزی پیشگویانه InfoSight بر اساس الگوی غیر معمولی (Abnormal) جهت رفع مشکلات عملیاتی سرورها عمل می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیشنهاد ویژه نتسا