خرید شرکت VMware توسط شرکت Broadcom به ارزش 61 میلیارد دلار

آخرین خبر از تکمیل سبد نرم افزاری شرکت Broadcom

 

شرکت Broadcom تولید کننده نیمه رسانا و غول نرم افزار زیر ساخت است که خرید سهام شرکت VMware را برای تکمیل سبد نرم افزاری خود، با ارزش 61 میلیارد دلار هدف قرار داده است.

شرکت Broadcom به تازگی، خرید سهام شرکت VMware که شرکت فروشنده مجازی سازی و ابرسازمانی است را اعلام کرد که ارزش آن 61 میلیارد دلار بصورت سهام و مابقی نقد است که طی این معامله 8 میلیارد دلار از بدهی خالص VMware نیز تقبل خواهد شد.

شرکت Broadcom در سال‌های گذشته خریدهای برجسته دیگری هم داشته است، مثل:

  • شرکت فروشنده سوئیچینگ شبکه Brocade در سال 2016 با مبلغ 6 میلیارد دلار
  • شرکت توسعه و امنیت نرم افزار CA Technologies در سال 2018 با مبلغ 19 میلیارد دلار
  • شرکت امنیت تجارت و سازمان Symantec در سال 2019 با مبلغ 10 میلیارد دلار

براساس سابقه موفق در M&A، این تراکنش، کسب و کارهای پیشرو در زمینه نرم افزارهای نیمه رسانا و زیرساختی ما را با تکنولوژی‌های پیشرو و نوآورنده ترکیب می‌کند. این شرکت در بیانه‌ای اعلام کرد که ” ما مشتاقانه منتظر پیوستن تیم با استعداد VMware به Broadcom هستیم تا فرهنگ نوآوری را پرورش داده و ارزش بیشتری را برای سهامداران هر دو کمپانی ایجاد کند.”

از جمله محصولات شاخص شرکت VMware میتوان به نرم افزار انترپرایز هایپروایزر VMware ESXi برای سرورها و مجموعه ای از نرم افزارهای مجازی سازی برای راه اندازی دسکتاپ مجازی به نام VMware Horizon اشاره کرد.

Broadcom همچنین در سال 2017 تلاش کرد تا کوالکام را با قیمت 117 میلیارد دلار خریداری کند، اما این معامله توسط دولت ترامپ به دلیل مسائل مربوط به امنیت ملی لغو شد. به گفته معاون رئیس گروه IDC، استفان الیوت، برخی از معاملاتی که انجام شد، اساساً DNA ساختار سازمانی Broadcom را تغییر داد و تمرکز آن را بر یکی کردن نرم‌افزارهای سازمانی قوی با تجارت نیمه‌رساناهای اصلی آن بیشتر کرد.

الیوت گفت: استراتژی نرم‌افزار Broadcom در واقع هدف قرار دادن 800 تا 1000 حساب [سازمانی] جهانی است.

الیوت اضافه کرد که سودآوری VMware باعث می‌شود که نتیجه بهینه تری برای Broadcom نیز به وجود بیاید.

مزایای مالی احتمالی خرید ممکن است این معامله را برای Broadcom بسیار جذاب‌تر کرده باشد، اما الیوت خاطرنشان کرد که هم‌افزایی در این ترتیب بیشتر از حد تصور وجود دارد.

 

الیوت می‌گوید: نرم‌افزار و سخت‌افزار به‌طور فزاینده‌ای تعاملی می‌شوند.  بسیاری از ارزش‌های سخت‌افزاری در واقع در نرم‌افزاری مانند اتوماسیون است. شما می بینید که لایه نرم افزاری برای هر ارائه دهنده سخت افزار اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. یک شرکت سخت افزاری را نام ببرید، تقریباً می‌توانم شرط ببندم که آنها نسبت به گذشته سرمایه‌گذاری بیشتری روی نرم افزار انجام می دهند.

 

منبع خبر: https://www.networkworld.com/article/broadcom-targets-enterprise-infrastructure-with-61b-vmware-acquisition.html 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیشنهاد ویژه نتسا