معرفی نرم افزار HPE 3PAR Thin Conversion Software

Thin Conversion چیست؟ چه کاربردی در استوریج 3PAR دارد؟

یکی از راهکارهای شرکت اچ پی برای بهبود راندمان ظرفیت ذخیره سازی بدون انتقال اطلاعات بصورت پیچیده یا استفاده از خدمات حرفه ای، Thin Conversion میباشد. برای استوریج‌های 3PAR نرم افزارهای دیگری نیز وجود دارد که در مقاله مجموعه نرم‌افزارهای بنیادی ذخیره‌ساز 3PAR به معرفی هر کدام پرداخته شده است.

این نرم افزار قابلیت تشخیص صفر یا zero-detection را در پروسسورهای HPE 3PAR Gen5 ASIC در اختیارتان می گذارد تا بتوانید حجم ناکارآمد و به اصطلاح fat volume های موجود بر روی Array ها را تبدیل به thin volume کنید، که کارآمدتر بوده و بهره وری بالاتری را در ذخیره ساز HPE 3PAR  ها ارائه می دهد. این عملکرد thinning بر روی Volume ها کمک میکند تا دیتا سنترها با طبیعت سازگاری بیشتر داشته، منجر به کاهش فضای تلف شده گردد، همچنین میزان بهره برداری را افزایش دهد.

از آنجا که مکانیسم تبدیل fat به thin برای سخت افزار Array در نظر گرفته شده است تبدیل Volume بصورت Inline، بر روی مسیر انتقالی فیزیکی با سرعت بیشتر و در عین حال با حفظ سطح خدمات و بدون ایجاد اختلال در لود کاری بالا، تولید می شود. با استفاده از تکنولوژی Thin Conversion، نیاز به بروز رسانی فناوری جدید برای جایگزینی هر ترابایت برای ترابایت نمی باشد، در عین حال این امکان را نیز فراهم میکند که بدون نیاز به صرف هزینه بیشتر بر روی خدمات حرفه ای، نیاز به فضای ذخیره سازی را 50% و یا بیشتر کاهش دهد.

ویژگی کلیدی نرم افزار Thin Conversion استوریج 3PAR

با استفاده از Thin Conversion Software ذخیره ساز 3PAR، برای بروز رسانی تکنولوژی، دیگر نیاز به جایگزینی ترابایت به ازای ترابایت نخواهد بود، بلکه به جای آن امکان کوچک شدن سریع و ساده فضای مورد نیاز فراهم می شود.

از اچ پی 3PAR نسل 5 ASIC و Thing Engine – موتور منحصر بفرد ثبت مجازی سازی برای احیای فضا – استفاده می کند تا تبدیل ساده و سریع حجم ناکارآمد، Volume های بزرگ در Array های قدیمی را به میزان بیشتری کارآمد و بهره وری از این فضا را در هر سیستم ذخیره ساز 3Par افزایش دهد.

به طور موثری فناوری Thin با حفظ سطح خدمات و بدون تاثیر بر Workload ها، Volumeهای استوریج قدیمی را تا 50% اندازه اصلی یا کمتر کاهش می دهد.

تکنولوژی Thin Conversion، سازمان هایی که از همان ابتدا از Thin بر روی فضای ذخیره سازی خود بهره نگرفته اند را قادر می سازد تا با استفاده از خدمات Thin، بهره وری سودمندی از thin provisioning به صورت ساده و مقرون به صرفه ای در اختیار داشته باشند.

هزینه های ذخیره سازی را با یکپارچه سازی Volumeها با مجازی سازی دیتا سنتر، کاهش میدهد، زیرا VMware Storage vMotion داده ها را از سیستم های قدیمی منتقل کرده و Thin Conversion نقشه جدیدی با حذف اطلاعات از ماشین های مجازی قدیمی برای صرفه جویی در فضا و ایجاد ظرفیت بیشتر برای اپلیکیشن های جدید و در حال رشد، ترسیم می کند.

استقرار سریع و آسان

با استفاده از نرم افزار 3PAR Thin Conversion، شتاب سخت افزاری Conversion به صورت چشمگیری افزایش یافته است و جدول زمانی انتقال Volume از ماه به ساعت رسیده است.

نیاز به نرم افزار Host یا خدمات حر فه ای از بین رفته است.

به مدیران مراکز داده امکان می دهد با استفاده از بروز رسانی ذخیره سازی، با انتقال از Array های قدیمی به ذخیره سازی فوق العاده کارآمد و نسل جدید، اثرات محیطی Data Center را کاهش دهند.

این تکنولوژی تنها با اجرای ساده 3 مرحله ای فرآیند فعالسازی Thin Conversion بر روی سیستم 3PAR قابل استفاده است، که شامل؛ volume manager یا سیستم file برای صفر کردن داده ها قبل از فعالسازی و سپس استفاده از Thin Conversion برای شروع انتقال خودکار حجم های قدیمی به آرایه های جدید، می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیشنهاد ویژه نتسا