نتایج نظرسنجی شرکت Zerto در مورد باج افزارها و آمادگی مقابله با آنها

79 درصد از سازمان‌ها در 12 ماه گذشته با راه حل DR به حملات سایبری پاسخ دادند.

 

شرکت HPE وظیفه انجام نظرسنجی در مورد باج افزار و آمادگی در برابر خطرات آن را به عهده شرکت بین المللی داده Zerto Ltd گذاشت، نتیجه این نظرسنجی نشان داد که 79% از پاسخ دهندگان در یک‌سال گذشته ویژگی DR (Disaster Recovery) را فعال کرده‌اند.

حدود 61% از این حملات توسط باج افزارها و بدافزارها انجام شده است که 60% از سازمان‌هایی که هدف حملات قرار گرفته‌اند اعلام کردند که بعد از این حملات حجم زیادی از داده‌ها قابل بازیابی نبودند.

تحقیق دیگری توسط IDC در زمینه باج افزار و بلایای مربوط به آن در سراسر آمریکای شمالی و اروپای غربی بین 509 سازمان متوسط و بزرگ انجام شد که پاسخ دهندگان میانگین تعداد انواع حملات را 19/3 درصد و حمله باج افزار را 3/2 درصد را در سال گذشته گزارش کردند. 93% از این سازمان‌ها در سال گذشته از اختلالات تجاری مرتبط به داده آسیب دیدند و 67.8 % از آنها در طول سال حداقل 4 اختلال را تجربه کردند.

هنگامی که تعداد زیادی حمله صورت می‌گیرد، احتمال نفوذ بیشتر می‌شود. 83% از پاسخ دهندگان به تحقیق اعلام کردند که حداقل یکی از حملات مخرب در سازمان آنها رخ داده است. اما شرایط بحرانی‌تر مربوط به 6/59% از پاسخ دهندگان است که گفتند در سال گذشته تجربه از دست دادن داده‌های غیر قابل جبران را داشته‌اند.

افزایش تعداد برنامه‌های کاربردی و تولید روز افزون داده‌ها، تلاش برای در دسترس نگه داشتن داده‌ها برای همیشه را دشوارتر از قبل کرده است. نتیجه این تحقیق نشان می‌دهد که بیش از 80 درصد از برنامه‌های کاربردی جدید در فضای ابری یا لبه‌ای مستقر هستند و اکثر برنامه‌های ابری SAAS یا پیکربندی کانتینری بومی، ابری هستند.

برای آشنایی با انواع سرویس‌های رایانش ابری مقاله رایانش ابری چیست و چه کاربردی دارد را مطالعه کنید.

در نتیجه این تغییر به سمت فضای ابری، IDC پیش بینی کرده که تا سال 2025، 55% سازمان‌ها استراتژی حفاظت از داده‌های ابر محور را دریافت خواهند کرد، در حال حاضر داده‌ها همچنان در هسته، ابر و لبه محافظت می‌شوند، اما در آینده انتظار می‌رود حفاظت از داده‌های سازمانی و DR از طریق ابر مدیریت شود.

نتیجه دیگری که در این نظرسنجی به دست آمد این بود که اکثر سازمان‌ها به راه حل‌های پشتیبان و DR فعلی خود اعتماد ندارند. فقط 28 درصد از پاسخ دهندگان به توانایی سیستم پشتیبان خود برای بازیابی داده‌ها 100 درصد اطمینان دارند و 29% به راه حل DR خود برای بازیابی داده‌ها اطمینان 100 درصدی دارند.

نتایج اعلام شده در این گزارش بر پررنگ‌تر شدن و افزایش نقش حفاظت از داده‌های مستمر (CDP) و توانایی آن در کاهش قابل توجه احتمال از دست دادن داده‌ها، صرف نظر از علت و کاهش زمان بازیابی و ساده سازی بازیابی تاکید می‌کند.

طبق اطلاعات گزارش، CDP تغییرات داده‌ها را همزمان با نوشتن ثبت می‌کند به صورتی که RPO موثر به ثانیه کاهش یابد و شکاف پشتیبان‌گیری که از عوامل اصلی از دست دادن داده‌هاست از بین برود.

فیل گودین، معاون پژوهشی گروه سیستم‌های زیرساخت، پلتفرم‌ها و فناوری IDC، اظهار داشت:

این آمار مربوط به حملات باج افزار و بدافزار قابل توجه است و احتمال قربانی شدن در هر زمان ممکن است، و هر چند وقت تکرار می‌شود.

 

با توجه به این شرایط به روزرسانی روش‌های حفاظت از داده‌ها مثل پشتیبان‌گیری (معرفی روش های بکاپ گیری از اطلاعات سرور و شبکه) و DR برای بسیاری از سازمان‌های IT اولویت بالایی دارد. برای این کار می‌توان از CDP که قابلیت‌های مورد نیاز برای بازیابی کوتاه‌تر را دارد استفاده کرد، سازمان‌ها به SLA هر روز نزدیک‌تر می‌شوند و باید از دست دادن داده آنها به صفر برسد.

کارولین سیمور، معاون بازاریابی محصول شرکت Zerto می‌گوید:

با بسیاری از برنامه‌های کاربردی جدید که در هسته، ابر و لبه به کار گرفته شده‌اند، سازمان‌های فناوری اطلاعات با پیچیدگی روز افزونی در ارائه حفاظت از داده‌ها و DR مواجه هستند. با استفاده از CDP برای بازگشت به یک نقطه فقط چند ثانیه یا دقایقی قبل از حمله یا هرگونه اختلال، بازیابی را می‌توان به سرعت و با حداقل از دست دادن داده انجام داد، به ویژه هنگامی که با هماهنگی بازیابی و اتوماسیون ترکیب شود.

 

منبع خبر: www.storagenewsletter/Market Reports/Research.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیشنهاد ویژه نتسا