همکاری اینتل و گوگل کلود برای بهینه سازی عملکرد HPC ورکلود

بهینه سازی عملکرد اینتل و Google Cloud برای بارهای کاری HPC

 

Cloud HPC Toolkit که با ابزارهای oneAPI اینتل بهبود یافته است، کلید دسترسی راه حل HPC را ارائه می دهد، توسعه و استقرار برنامه HPC را در Google Cloud ساده می‌کند.

همچنین خبر جدیدی که شرکت HPE در خصوص توسعه در زمینه HPC و AI با عنوان ارائه یک دوره جدید از بینش با قدرتمندترین راه حل‌های HPC و AI در جهان منتشر کرده است را مطالعه کنید.

اینتل و گوگل با هم کار می‌کنند تا با انتشار Cloud HPC Toolkit، محاسبات با کارایی بالا (HPC) را در Google Cloud پیش ببرند.

این منبع جدید دسترسی به ابزارهای Intel® OneAPI Base و HPC Toolkits را برای بهینه سازی عملکرد از طریق Intel® Select Solutions for Simulations & Modeling  فراهم می‌کند. این ابزارهای جدید زمان کامپایل، سرعت نتایج را بهبود می‌بخشند و شتاب چند فروشنده را در SYCL ارائه می‌دهد.

 

استفاده از Cloud HPC Toolkit با راه حل‌های انتخابی Intel برای شبیه‌سازی و مدل‌سازی، مزیت اضافی چرخش خودکار یک پیکربندی سخت‌افزاری-نرم‌افزاری را به همراه می‌آورد که به‌شدت آزمایش شده و برای عملکرد در دنیای واقعی بهینه‌سازی شده است و حدس و گمان را حذف می‌کند.

ایلیاس کاتساردیس، سرپرست راه حل HPC، گوگل

چرا مهم است:

اینتل از یک اکوسیستم باز برای پیشبرد نوآوری در سراسر صنعت پشتیبانی می‌کند. شرکت‌ها و سازمان‌های تحقیقاتی مشتاق هستند که محاسبات ابری را برای گسترش ظرفیت محاسباتی و دسترسی به آخرین فناوری‌ها برای پروژه‌های بزرگ و پیچیده اتخاذ کنند.

علیرغم تمایل به راه اندازی محیط‌های HPC قوی در فضای ابری، بسیاری از آنها با غلبه بر مفاهیم و ابزارهای ناآشنا با چالش‌هایی روبرو هستند. در نتیجه، بارهای کاری و برنامه‌های کاربردی به کندی اجرا می‌شوند، با ناسازگاری‌های نرم افزاری مواجه می‌شوند و عملکرد پایین‌تری را به نمایش می‌گذارند.

Intel Select Solutions for Simulations & Modeling همچنین دسترسی به ابزارهایی از جمله Intel® MPI Library و Intel® oneAPI Math Kernel Library را از طریق مدیر بسته Spack، یک پلتفرم تحویل و ساخت نرم‌افزار محبوب، فراهم می‌کند. اوج کار بین اینتل و گوگل کمک می‌کند تا HPC یکپارچه‌تر و کلیدی در دست کاربران در این جامعه باشد.

ابزارهای یکپارچه اینتل oneAPI از استانداردهای باز مورد نیاز توسعه دهندگان HPC از جمله C++، SYCL، Fortran، OpenMP،MPI  و Python پشتیبانی می‌کنند. آنها عملکرد متقابل معماری سازنده‌ای را در بین CPU و GPU با استفاده از یک پایگاه کد واحد ارائه می‌دهند.

Cloud HPC Toolkit با Intel Select Solutions با استفاده از پردازنده‌های مقیاس پذیر Intel® Xeon® نسل دوم توسعه داده شد. این به کاربران امکان می‌دهد پیکربندی و استقرار بارهای کاری HPC را ساده کرده و عملکرد دنیای واقعی را بهینه کنند. همکاری مداوم اینتل با Google از این پروژه‌ها پشتیبانی می‌کند و راه‌حل‌های خودکار، کاربرپسند و سازگارتر را ارائه می‌دهد که کاربران را قادر می‌سازد تا به سرعت تقاضاهای افزایش عملکرد را برآورده کنند.

چگونه اینتل و گوگل بر روی موفقیت قبلی ساخته شدند:

در آگوست 2021، اینتل همکاری خود را با Google اعلام کرد که از تصویر HPC VM گوگل و مشخصات Intel Select Solutions برای شبیه سازی و مدل سازی برای خودکارسازی ایجاد خوشه‌های HPC منطبق با راه حل Intel Select در Google Cloud استفاده کرد. پیش از آن، گوگل با اینتل کار کرد تا قابلیت‌های تصویر VM مبتنی بر CentOS خود را برای HPC با مشخصات پلتفرم HPC اینتل گسترش دهد، که بهینه‌سازی‌های نرم‌افزاری اینتل را برای پردازنده‌های Intel Xeon Scalable به راحتی در دسترس برنامه‌های کاربر در حال اجرا در Google Cloud قرار داد.

مطالعه مقاله معانی اعداد و حروف بر روی پردازنده ‌های Intel Xeon Scalableچیست؟ را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

نکته بعدی:

اینتل راه‌حل‌های برنامه‌نویسی باز را در محیط‌های ابری گسترش می‌دهد تا به نوآوری در سراسر صنعت کمک کند و معماری‌های HPC CPU و GPU را به محض در دسترس قرار گرفتن، به کار گیرد. با افزایش تقاضا برای ذخیره سازی با کارایی بالا در HPC، نیاز به ذخیره سازی اشیاء ناهمزمان توزیع شده (DAOS) نیز افزایش می یابد. به عنوان پایه و اساس پشته ذخیره سازی exascale اینتل، DAOS یک ذخیره سازی اشیاء مقیاس‌پذیر تعریف شده توسط نرم افزار منبع باز است که عملیات با پهنای باند بالا، تاخیر کم و I/O بالا در هر ثانیه کانتینرهای ذخیره سازی را برای برنامه‌های HPC فراهم می‌کند. با این اطلاعیه، قابلیت‌های DAOS اکنون در Cloud HPC Toolkit میزبانی می‌شوند تا تجربه کاربری کاملاً خودکاری داشته باشند.

 

منبع خبر: https://www.intel.com/news/intel-and-google-cloud-optimize-performance-for-hpc-workloads

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیشنهاد ویژه نتسا