پنج نوع از بهترین گواهینامه‌های IT سطح مبتدی در سال 2022

 

نگاهی به پنج مورد از بهترین گواهینامه‌های IT سطح ابتدایی که به مبتدیان کمک میکند تا دانش مناسب را برای ایجاد یک حرفه موفق در فناوری به دست آورند.

اداره آمار کار ایالات متحده (BLS) تخمین می‌زند که تا سال 2030، موقعیت‌های رایانه و فناوری اطلاعات می‌تواند 13 درصد افزایش یابد. با وجود فرصت‌های فراوان، تنها بهترین و ماهرترین افراد بالاترین حقوق را خواهند گرفت.

بنابراین یک فرد مبتدی در زمینه IT چگونه و در چه مقطعی می‌تواند کار کند؟

در اینجا پنج مورد از بهترین گواهینامه‌های IT سطح ابتدایی برای مبتدیان آورده شده است که می‌توانند به عنوان سکوی راه اندازی برای یک حرفه موفق در فناوری از آن استفاده کنند.

اگر فکر می‌کنید آنچه را که لازم است برای عضویت در صنعت رو به رشد و پرسود فناوری اطلاعات دارید، ممکن است چند دوره را برای تقویت مهارت‌های فنی خود گذرانده باشید. شاید شما در حال حاضر کسی باشید که همه برای تعمیر کامپیوترهای اداری یا خانگی خود به او مراجعه می‌کنند. یا کسی که همه به آن وابسته هستند تا به آنها نشان دهید چگونه با برنامه‌های تلفن همراه کار کنند. اما با کم یا بدون تجربه واقعیIT، یا حتی مدرک دانشگاهی در علوم کامپیوتر یاIT، چگونه می‌توانید یک کارفرمای بالقوه را متقاعد کنید که مهارت‌های لازم برای ورود به این رشته را دارید؟ بسیاری معتقدند که بهترین راه برای نفوذ به این منطقه، دریافت گواهینامه IT مناسب است.

چرا داشتن گواهینامه‌های IT مهم هستند؟

گواهینامه‌ها بهترین راه برای تأیید سطح تخصص و توانایی‌های فرد برای کارفرمایان آینده است. امتحانات گواهینامه شامل سوالات مبتنی بر عملکرد است که فرد را ملزم به انجام وظایف مربوط به یک نقش شغلی خاص می‌کند، بنابراین توانایی فرد در انجام آن کار را تایید می‌کند.

شرکت در امتحانات گواهینامه می‌تواند از 100 دلار تا 600 دلار برای هر امتحان و حداقل شش ماه مطالعه شدید هزینه داشته باشد. اما آیا ارزش سرمایه گذاری را دارند؟ بر اساس گزارش حقوق و دستمزد BLS و دایس 2021 ایالات متحده، موقعیت‌های سطح ابتدایی IT به طور متوسط سالانه حدود 50،000 تا 55،000 دلار است. تصمیم گیری در مورد یک گواهینامه مناسب ممکن است موفقیت شما را در به دست آوردن آن موقعیت‌ها تعیین کند.

 

هنگام انتخاب بهترین گواهینامه برای پیگیری، نگاهی به شرح شغل موقعیت‌های هدفمند ضروری است.

 

معمولاً، بیشتر متخصصان فناوری اطلاعات، قبل از فارغ‌التحصیلی در تخصص‌های دیگر مانند امنیت سایبری (راهنمای امنیت سایبری برای سازمان های کوچک) یا محاسبات ابری، حرفه خود را در سمت‌های help Desk شروع می‌کنند.

 

از شغل‌های مبتدی که پیش نیاز پیشرفت در حوزه IT است Help Desk می‌باشد.

 

بنابراین هنگام جستجوی موقعیت‌ها، روی عناوین شغلی مانند متخصص help Desk، تحلیلگر help Desk، تکنسین پشتیبانی help Desk، متخصص پشتیبانی فنی، یا تکنسین یا دستیار فناوری اطلاعات تمرکز کنید. سپس، مشخص کنید که کدام گواهینامه‌ها بیشتر برای آن موقعیت‌های ذکر شده مناسب است. در نهایت، به سراغ گواهینامه‌ای بروید که به بهترین نحو می‌تواند اهداف شغلی شما را برآورده کند.

 


پنج گواهینامه برتر IT سطح مبتدی

در اینجا 5 گواهینامه سطح ابتدایی برتر ذکر شده که در اکثر توضیحات شغلی سطح ورودی آورده شده است:

 

CompTIA A+

کارفرمایان اغلب این گواهینامه بسیار محبوب را پیش نیازی در هنگام بررسی نامزدها برای پر کردن موقعیت‌های مرتبط با پشتیبانی در یک مرکز خدمات یا help Desk در نظر می‌گیرند  CompTIA A+ توانایی فرد در عیب‌یابی و حل مشکلات شبکه، سیستم‌عامل، دستگاه‌های تلفن همراه و امنیت را تأیید می‌کند.

همه مهارت‌های مورد نیاز برای مشاغل پشتیبانی IT امروزی نمونه‌هایی از موقعیت‌های سطح ابتدایی که CompTIA A+ می‌تواند برای آنها اعمال شود عبارتند از: تکنسین خدمات میدانی، تکنسین پشتیبانی help Desk، تحلیلگر پشتیبانی دسکتاپ، یا متخصص پشتیبانی سیستم

در حالی که هیچ پیش نیازی برای این گواهی وجود ندارد، توصیه می‌شود برای واجد شرایط بودن در آزمون، حداقل 9 ماه سابقه کار در فناوری اطلاعات داشته باشید. کسانی که هیچ تجربه کاری در زمینه فناوری اطلاعات ندارند و هنوز مطمئن نیستند که آیا فناوری اطلاعات مسیر شغلی مناسبی برای آنهاست.

ممکن است بخواهند قبل از کار به سمت CompTIA A+ با گواهینامه CompTIA IT Fundamentals+ (ITF+) شروع کنند ITF+ ارزیابی می‌کند که آیا یک نامزد فناوری اطلاعات اساساً اصول فناوری اطلاعات، از جمله شبکه، زیرساخت (آشنایی با انواع زیرساخت IT)، مفاهیم و اصطلاحات فناوری اطلاعات، برنامه‌های کاربردی و نرم افزار، امنیت، مبانی پایگاه داده و توسعه نرم افزار را درک می‌کند یا خیر؟

Cisco Certified Technician (CCT)

برای کسانی که فاقد تجربه گسترده در زمینه شبکه هستند، دریافت گواهینامه تکنسین خبره سیسکو (CCT) مهارت‌های لازم برای یک موقعیت شبکه ابتدایی را فراهم می‌کند، می‌تواند به کارفرمای بالقوه اثبات کند که می‌تواند اجزای سیستم سیسکو و دستگاه‌های شبکه را عیب‌یابی، تعمیر، بازیابی و جایگزین کند. همه چیز از روترها و سوئیچ‌های سیسکو گرفته تا کابل‌کشی.

CompTIA Network+

یکی دیگر از گواهینامه‌هایی که برای مشاغل شبکه‌ای سطح پایه ارائه می‌شود CompTIA Network+ است.

این برای کسانی طراحی شده است که 9 تا 12 ماه تجربه در زمینه شبکه دارند. این گواهینامه خنثی از فروشنده بر مفاهیم شبکه تمرکز دارد و توانایی فرد در طراحی، مدیریت و عیب یابی شبکه‌های کابلی و بی سیم مختلف را تأیید می‌کند. این برای موقعیت‌های سطح ابتدایی مانند مهندس پشتیبانی شبکه، مهندس سیستم نوظهور، تکنسین حوزه شبکه یا مدیر شبکه جدید مناسب است.

CompTIA Security+

مهم نیست که در نهایت کدام مسیر شغلی را در IT دنبال کنید، دانش اصول امنیتی ضروری است. دریافت گواهینامه CompTIA Security+ تایید می‌کند که فرد دارای مهارت‌هایی برای پیکربندی سیستم‌هایی است که هم ایمن هستند و هم با تمام قوانین و مقررات لازم مطابقت دارند. همچنین آشنایی فرد با مفاهیم امنیتی مانند مدیریت ریسک را تایید می‌کند. این گواهی مخصوصاً برای مشاغل سطح ابتدایی مانند مدیر شبکه، سیستم یا امنیت، یا ممیز جوان فناوری اطلاعات کاربرد دارد.

Amazon Web Services (AWS) Cloud Practitioner

در کنار امنیت، مهارت‌های رایانش ابری مطمئناً هنگام جستجوی یک موقعیت ابتدایی به شما برتری می‌دهد. از آنجایی که AWS غالب‌ترین پلتفرم رایانش ابری در سطح جهانی است، توانایی کار با پلتفرم AWS به واجد شرایط بودن یک نامزد برای مشاغل بسیاری در صنعت کمک می‌کند. گواهینامه AWS Cloud Practitioner گواهینامه ابری سطح مبتدی AWS است که تأیید می‌کند که فرد دانش اساسی AWS را برای موقعیت‌های سطح ابتدایی مانند کارآموز مهندسی ابر یا توسعه دهنده ابر دارد. در حالی که هیچ تجربه پیش نیازی لازم نیست، توصیه می‌شود قبل از کار برای دریافت این گواهینامه، حداقل شش ماه تجربه کار در محیط AWS داشته باشد. کسانی که تجربه AWS ندارند ممکن است گواهینامه ابری سطح پایه دیگری مانند Microsoft Azure Fundamentals را در نظر بگیرند.

 


نگاهی فراتر از گواهینامه‌های سطح ورودی

بیش از مدرک دانشگاهی یا تجربه، خودآموزی همیشه برای حرفه فناوری اطلاعات ضروری بوده است. بنابراین، همانطور که در حرفه خود پیشرفت می‌کنید، این پنج گواهینامه سطح مقدماتی به شما کمک می‌کند تا برای شغلی بسیار بیشتر از یک شغل ابتدایی واجد شرایط شوید. هنگامی که یک یا چند مورد از این گواهینامه‌ها را به دست آوردید، می‌توانید به سمت گواهینامه‌های پیشرفته‌تری کار کنید که به شما کمک می‌کند به اهداف حرفه‌ای نهایی خود دست یابید، خواه شامل شبکه، رایانش ابری، امنیت یا مدیریت باشد.

برای مثال: کسانی که گواهینامه CCT یا CompTIA A+ را دریافت کرده‌اند، می‌توانند با کسب Cisco Certified Network Associate (CCNA) در حرفه خود پیشرفت کنند. به طور مشابه، کسب گواهینامه‌های اضافی در رایانش ابری و امنیت، مانند AWS Certified Solutions Architect، Google Certified Professional Cloud Architect یا Certified Information Manager Security Manager (CISM) به شما کمک می‌کند تا حرفه خود را ارتقا دهید و پتانسیل درآمد خود را افزایش دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیشنهاد ویژه نتسا