پیکربندی حافظه رم در سرور HPE ProLiant DL Generation 10

7 قانون عمومی و راهنمای چیدمان RAM بر روی سرورهای نسل HPE 10:

  • فقط در صورت وجود پردازنده، DIMM های مربوط به آن پردازنده نصب شود.
  • برای بالا بردن عملکرد، پیشنهاد می شود ظرفیت نهایی حافظه بین پردازنده ها متعادل شود.
  • هنگام استفاده از 2 پردازنده، DIMM ها را بین آن دو بالانس کنید.
  • اسلات های دیم سفید، نشانگر اولین DIMM ها برای قرارگیری حافظه است.
  • استفاده همزمان از انواع مختلف DIMM (UDIMM, RDIMM, LRDIMM) پشتیبانی نمی شود. برای توضیحات بیشتر در این خصوص مقاله تفاوت رم LRDIMM و RDIMM را مطالعه کنید.
  • ماکزیمم سرعت حافظه نتیجه ترکیبی از نوع حافظه، پیکربندی حافظه و مدل پردازنده است.
  • حداکثر ظرفیت حافظه نتیجه ترکیبی از تعداد DIMM ها بر روی پلتفرم، بزرگترین ظرفیت حافظه مناسب بر روی پلتفرم و تعداد و مدل های پردازنده های مورد استفاده در پلتفرم است.

سرعت حافظه بر اساس مدل پردازنده

فروش انواع تیپ درایو اچ پی در نتسا

آشنایی با محل قرارگیری اسلات DIMM

به طور کلی، ترتیب قرار گیری DIMM ها از منطق یکسانی برای تمام سرورهای نسل 10 HPE پیروی میکند، اگر چه ممکن است ترتیب قرار‌گیری آنها از سرور تا سرور HP دیگری متفاوت می‌باشد. برای قرارگیری DIMMها بطور صحیح، به تصاویری که در جدول های زیر آمده و به ترتیب مربوط به چیدمان HPE SmartMemory DIMMها، HPE NVDIMMها (جدول دستورالعمل برای HPE NVDIMM-N با چیدمان 6 SmartMemory DIMM متصل به CPU1/CPU3 در سرور پرولینت DL580 gen10 و دیگر سرورهای پرولینت DL360/DL380 و سرور dl560 g10 جدول دستورالعمل برای HPE NVDIMM-N با چیدمان 6 SmartMemory DIMM متصل به CPU2/CPU4 در سرورهای پرولینت مدل DL360/DL380/DL560/DL580 مطالعه شود) و HPE Persistent Memory ( جدول مربوط به پیکربندی همزمان DIMMها و ماژول‌های اچ‌پی Persistent Memory در سرورهای DL360، DL560، DL580، SY480 و سرور dl380 و SY660 مطالعه شود)، موجود در ماژول های 128، 256 و 512 گیگابایت میتوانید مراجعه کنید. هر تصویر منعکس کننده شکاف های DIMM است که بر تعداد معینی از DIMM در اطراف یک پردازنده تاکید دارد. البته نوع DIMM مشترک تصور شده است.

اگر چندین پردازنده نصب شده است، DIMM ها را به صورت مساوی در اطراف پردازنده ها تقسیم کنید و از قوانین مربوط به هر پردازنده که در جدول زیر آمده پیروی کنید. اسلات های DIMM اول برای هر کانال دارای اتصالات سفید و اسلات های DIMM دوم (در صورت نیاز)، دارای اتصالات مشکی هستند.

جدول راهنمای SmartMemory DIMM برای سرورهای نسل 10 با 3 اسلات DIMM برای هر پردازنده چیدمان Balance و Unbalance 

جدول راهنمای SmartMemory DIMM برای سرورهای نسل 10 با 12 اسلات DIMM برای هر پردازنده

 

دستورالعمل برای اچ پی NVDIMM ها در سرورهای پرولینت DL360/DL380/DL560/DL580 Gen10

از آنجا که اچ پی NVDIMM ها برای فراهم کردن حداکثر عملکرد سیستم طراحی شده اند، بنابراین سیستم هایی که از NVDIMM استفاده می کنند باید حداقل یک SmartMemory DPC داشته باشند تا حداکثر عملکرد حافظه در اختیارتان باشد ( 6 SmartMemory DIMM در هر CPU). 1 تا 6 NVDIMM-N در هر پردازنده (بر اساس حافظه پایدار و نیازهای عملکردی) باید بر طبق جدول های زیر اضافه شوند:

دستورالعمل برای HPE NVDIMM-N با چیدمان 6 SmartMemory DIMM متصل به CPU1/CPU3 در سرورهای پرولینت مدل DL360/DL380/DL560/DL580

 جدیدترین سرور hp، سرور hp g11 را از نتسا خریداری کنید

دستورالعمل برای HPE NVDIMM-N با چیدمان 6 SmartMemory DIMM متصل به CPU2/CPU4 در سرورهای پرولینت مدل DL360/DL380/DL560/DL580

 

اگر چه شرکت HPE همیشه توصیه میکند که HPE NVDIMM-N ها با 6 HPE SmartMemory DIMM در هر پردازنده استفاده شود، در صورتی که عملکرد همیشگی مموری خیلی مهم نباشد یا اگر نیاز به حافظه پایدار بیشتری باشد، میتوان از ترکیب تعداد کمتری از اچ پی ای SmartMemory DIMM ها استفاده شود.

در جدول زیر اینطور فرض شده که همه DIMMها اچ پی اسمارت مموری یکسان هستند( هیچ ترکیبی از Rankها وجود ندارد).

پیکربندی همزمان DIMMها و ماژول های اچ پی Persistent Memory در سرورهای DL360، DL380، DL560، DL580، SY480 و  SY660

استاندارد و حداکثر ظرفیت حافظه (مدل های از قبل پیکربندی شده)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیشنهاد ویژه نتسا