بررسی کارت گرافیک های انویدیا کوآدرو و دو مدل Quadro RTX 6000 و Quadro RTX 8000

Quadro نام یکی از محصولات شرکت NVIDIA برای کارت های گرافیکی این شرکت می باشد که در workstation ها و سرور های سری پرولینت hp (ML & DL)، برای طراحی های حرفه ای رایانه ای یا Computer-aided Design (CAD)، تصاویر تولید شده کامپیوتری یا Computer-generated Imagery (CGI)، برنامه های ایجاد محتوای دیجیتال یا Digital Content Creation (DCC)، محاسبات علمی و یادگیری ماشین استفاده می شود.

تراشه های GPU استفاده شده در محصولات کارت های گرافیکی برند Quadro با کارت های گرافیکی برند GeForce متشابه می باشد، تنها تفاوت بین این برند در استفاده از حافظه ECC و افزایش دقت در سطح شناور است. این خصوصیات بسیار خوشایندی هستند وقتی که کارتها برای عملیات محاسباتی استفاده میشوند که بر خلاف عملیات گرافیکی رندرینگ به قابلیت اطمینان و دقت نیاز دارند.

محصولات انویدیا کوآدرو با کارت های حرفه ای workstation شرکت AMD با نام Radeon Pro در رقابت هستند.

بررسی کارت های گرافیک NVIDIA Quadro

در ادامه به بررسی NVDIA RTX بر روی سرورهای اچ پی خواهیم پرداخت.

NVIDIA QUADRO RTX

سری محصولات Quadro شرکت NVIDIA انتخاب میلیون ها کاربر خلاق و تکنیکال می باشد. با مجهز بودن به قدرتمند ترین پردازنده های گرافیک جهان، ظرفیت های حافظه بزرگ، خروجی های صفحه نمایش با کیفیت 8K، ویژگی های پیشرفته شبیه سازی رانندگی درزمان واقعی با استفاده از photorealistic rendering، افزودن AI به Workflowها، محیط های VR و سایر موارد، سری انویدیا Quadro برای سرعت بخشیدن به طیف وسیعی از Workflowهای حرفه ای طراحی گردیده است.

ترکیب AI و کارت های گرافیکی NVIDIA Quadro RTX

درک، مدل سازی، شبیه سازی، آزمایش و بهبود محصولات از ضروریات صنعت 4.0 هستند. از شناسایی نقص طراحی در مراحل اولیه توسط VR برای اصلاح، شبیه سازی و بهینه سازی طرح ها با هسته های بیشتر CUDA و با عملکرد محاسباتی بالاتر، استفاده از ابزارهای تقویت شده AI برای کشف راهکارهای جایگزین، تا تولید تیزرهای سینمایی و تضمین فروش های سریعتر بصورت مستقیم از فایل های CAD، NVIDIA Quadro RTX ، این شرکت در حال تحول در طراحی محصولات خود برای سازگاری با چهارمین انقلاب صنعتی است.

Workstationهای قدرت گرفته از NVIDIA QUADRO RTX

ایستگاه های کاری قدرت گرفته از انویدیا Quadro RTX با ویژگی های جدید در معماری NVIDIA Turing™ GPU که موجب گردیده Real-time Ray Tracing، هوش مصنوعی و قابلیت های گرافیکی پیشرفته را برای میلیون ها متخصصان طراحی و تجسمی ارائه دهد. برای تولید محصولات پیشرو، جرات داشتن برای طراحی ساختمان هایی با مصرف انرژی کمتر، ایجاد جلوه های بصری پیشگامانه با یک Workstation که امکان می دهد تا بهتر، باهوش تر و سریع تر از گذشته کار کنید و به نتیجه برسید.

مناسب برای:

  • CAD Designerها
  • مهندسین سخت افزار
  • متخصصین Rendering
  • Marketing Managerها
  • Animatorها
  • Lighting & Lookdev Artistها
  • Render Wranglerها
  • Video Editorها
  • مهندسین معمار
  • متخصصینARCH-VIS
  • مدیران VDC

هوش مصنوعی و NVIDIA Quadro

سرویس های خدمات مشتری مانند Pinterest که از Deep Learning برای تشخیص تصاویر استفاده می کنند و تجربیات مفید سفارشی را برای کاربران خود ایجاد میکنند. کسب و کارهای مالی مانند PayPal که از شتاب دهنده NVIDIA GPU برای یادگیری عمیق برای کشف کلاهبرداری ها استفاده می کند. شرکت هایی مانند Accenture و سایر کسب و کارهایی که از Deep Learning برای شناسایی تهدیدات امنیتی اینترنت استفاده می کنند، نمونه ای از موارد استفاده این محصولات هستند. از دیگر صنایع که به هوش مصنوعی و Deep Learning وابستگی دارد مراقبت های بهداشتی می باشد. این تغییرات گسترده بر دورنمای تمامی کسب و کارها در تمامی صنایع در حال وقوع است. بر روش گله داری کشاورزان تاثیر دارد و بر بازنگری بر سیستم حمل و نقل نیز تاثیر گذار خواهد بود. اولین Self-driving در سیستم حمل و نقل عمومی در حال حاضر بکار رفته است.

NVIDIM با همکاری با شرکت PNY انواع جدیدی از سری محصولات Quadro RTX را ارائه کرده اند که دو مدل Quadro RTX 6000 و Quadro RTX 8000 که به عنوان کارت های Passive شناخته می شوند را شامل می شود. در ادامه به بررسی دو مدل فوق خواهیم پرداخت.

پیشنهاد مطالعه: بررسی کارت گرافیک های TESLA K40 و TESLA K80

کارت گرافیک NVIDIA QUADRO RTX 8000

اولین Ray Tracing GPU در جهان

 

کارت گرافیک انویدیا RTX8000

 

 

با ارائه سرعت بالا در عملکرد و مقیاس پذیری با 48 گیگابایت حافظه GDDR6 و همراه با تکنولوژی NVIDIA NVLink، تحولی جدید در گرافیک های حرفه ای بوجود آورده است. طراحان و هنرمندان در تمامی صنایع اکنون می توانند با انجام کارهای بزرگ و پیچیده Ray Tracing، Deep Learning و Visual Computing Workload مرزهای آنچه انجام پذیر است را گسترش می دهند.

با بکارگیری Quadro RTX 8000 تجربه بی نظیری در عملکرد، قدرت و حافظه خواهید داشت. کارت گرافیکی NVIDIA® Quadro RTX™ 8000 قدرت گرفته از معماری NVIDIA Turing™  است و از پلتفرم NVIDIA RTX™ پشتیبانی میکند و جدیدترین Ray Tracing شتابدهنده سخت افزاری، Deep Learning و سایه گذاری پیشرفته را به متخصصان در این زمینه ارائه میدهد.  مجهز به هسته های 4608 NVIDIA CUDA®، 576 هسته Tensor، 72 هسته RT و حافظه حجیم 48 گیگابایت GDDR6 به RTX 8000 امکاناتی نظیر رندرینگ مدل های پیچیده و پیچیدگی سایه ها در صحنه های فیزیکی، انعکاس ها و انکسارها، قدرت اجرایی در لحظه در اختیار کاربران می گذارد. پشتیبانی از NVIDIA NVLink™ امکان مقیاس پذیری در عملکرد را به ارمغان می آورد و با پیکربندی Multi-GPU تا 96 گیگابایت حافظه GDDR6 را تامین می کند. این شرکت با استفاده از اتصال پورت VirtualLink® جدید در مدل RTX 8000 توانسته مسیر ارتباطی ساده برای نسل های بعدی نمایشگرهای دارای رزولوشن بالا VR ارائه کرده و به طراحان اجازه دهد تا کار خود را در سطح استاندارد بالاتر در محیط های مجازی مشاهده کنند.

مزیت های کلیدی کارت گرافیک NVIDIA QUADRO RTX 8000

  • دارای چهار اتصال DisplayPort 1.4 با Audio
  • اتصال VirtualLink
  • پشتیبانی از VGA
  • پشتیبانی از 3D Stereo توسط استریو کانکتور
  • پشتیبانی از NVIDIA GPUDirect
  • سازگاری با Quadro Sync II
  • نرم افزار مدیریت تحت دسکتاپ NVIDIA nView
  • پشتیبانی از HDCP 2.2
  • NVIDIA Mosaic

 

مشخصات فنی پی ان وای کوآدرو RTX 8000

 

CUDA Parallel-Processing Cores : 4.608

NVIDIA Tensor Cores: 576

NVIDIA RT Core: 72

GPU Memory: 48 GB GDDR6 with ECC

RTX-OPS: 84T

Rays Cast: 11Giga Rays/Sec

FP32 Performance: 16.3TFLOPS

Max Power Consumption:

Total Board Power: 295W

Total Graphics Power: 260W

Graphics Bus: PCI Express 3.0 x 16

Form Factor: 4.4” (H) x 10.5” (L) Dual Slot

VR Ready: Yes

کارت گرافیک NVIDIA QUADRO RTX 6000

اولین Ray Tracing GPU در جهان

 

کارت گرافیک انویدیا RTX6000

 

 

NVIDIA® Quadro RTX™ 6000 با قدرت گرفتن از معماری NVIDIA Turing™ و پلتفرم NVIDIA RTX™ پیشرفت چشمگیری در گرافیک کامپیوتر در طی یک دهد اخیر برای گردش کار حرفه ای بوجود آورد است. هنرمندان و طراحان می توانند با استفاده از قدرت ردیابی Ray Tracing شتاب دهنده سخت افزاری، Deep Learning و Advanced Shading بطور چشمگیری بهره وری را افزایش داده و محتوای شگفت انگیز را سریعتر از گذشته ایجاد کنند.

مجهز به 4608 هسته CUDA، 576 هسته Tensor، 72 هسته RT و حافظه حجیم 24 گیگابایتی GDDR6 به RTX 6000 امکاناتی نظیر رندرینگ مدل های پیچیده و پیچیدگی سایه ها در صحنه های فیزیکی، انعکاس ها و انکسارها، قدرت اجرایی در لحظه در اختیار کاربران می گذارد. با توانایی پشتیبانی از فناوری NVIDIA NVLink، اپلیکیشن ها را قادر میسازد تا مقیاس پذیری حافظه و عملکرد را با پیکربندی های چندین GPU منطبق سازد. با استفاده از پورت VirtualLink® برای اولین بار در Quadro RTX 6000، اتصال ساده ای را برای نسل بعدی نمایشگرهای با وضوح بالا VR head-mounted ارائه می دهد تا برای دیزاینرها امکان کار در محیط های مجازی را در سطحی بالاتر فراهم آورد.

مزیت های کلیدی کارت گرافیک NVIDIA QUADRO RTX 6000

  • دارای چهار اتصال DisplayPort 1.4 با Audio
  • اتصال VirtualLink
  • پشتیبانی از VGA
  • پشتیبانی از 3D Stereo توسط استریو کانکتور
  • پشتیبانی از NVIDIA GPUDirect
  • سازگاری با Quadro Sync II
  • نرم افزار مدیریت تحت دسکتاپ NVIDIA nView
  • پشتیبانی از HDCP 2.2
  • NVIDIA Mosaic

 

مشخصات فنی پی ان وای کوآدرو RTX 6000

 

CUDA Parallel-Processing Cores : 4.608

NVIDIA Tensor Cores: 576

NVIDIA RT Cores: 72

GPU Memory: 24 GB GDDR6

RTX-OPS: 84T

Rays Cast: 10Giga Rays/Sec

FP32 Performance: 16.3 TFLOPS

Max Power Consumption: 295W

Graphics Bus: PCI Express 3.0 x 16

Form Factor: 4.4” (H) x 10.5” (L) Dual Slot

VR Ready: Yes

 

کارت های GPU سری Quadro دارای طیف گسترده ای از برنامه های کاربردی و پیشرفته حرفه ایست که توسط تولید کنندگان پیشرو در workstation هایشان آزمایش شده و توسط تیم متخصص جهانی پشتیبانی می شوند.

جدول مقایسه ای پسیو پی ان وای انویدیا کوآدرو RTX 8000 و RTX 6000

جدول مقایسه ای انویدیا مدل های RTX 8000 و RTZ 6000

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیشنهاد ویژه نتسا