نرم افزارهای بنیادی استوریج های HPE 3PAR

در این مقاله مجموعه نرم افزارهای بنیادی استوریج های HPE 3PAR StoreServ سری 8000،9000،20000 معرفی می شوند که قابلیت های پیشرفته مجازی سازی را با مدیریت ساده ذخیره سازی، راندمان بالا و عملکرد قوی ترکیب نموده است. این قابلیت ها شامل انواع thin provisioning شامل start thin، get thin، stay thin می باشد. گزینه هایی مانند System Tuner، بهینه سازی دینامیک و Rebalance اتوماتیک به حفظ عملکرد در بالاترین سطح در طول زمان کمک می کند.

انتقال داده های موجود از Enterprise Virtual Array(EVA)، آرایه های ثالث و سیستم های 3PAR به ذخیره ساز اچ پی ای 3PAR StoreServ از طریق لایسنس های آنلاین، ساده می شود. این نرم افزار شامل Virtual Copy برای بازیابی سریع اپلیکیشن می باشد و علاوه بر آن هزینه ها را از طریق thin-aware که باعث به حداقل رساندن مقدار ظرفیت فیزیکی می گردد و در واقع توسط داده ها بدون آسیب زدن به عملکرد، دسترس پذیری و تطبیق پذیری صرف می شود، کاهش می دهد. این نرم افزارها همگی به همراه کنترلر های خود دستگاه بر روی مدل های ذخیره سازهای اچ پی 3PAR موجود میباشد و نیاز به خریداری بصورت جداگانه نیست.

HPE 3PAR Operating System Software

نرم افزار سیستم عامل اچ پی ای 3PAR پایه و اساس نرم افزاری استوریج های HPE 3PAR StoreServ سری 7000 و 10000 می باشد که ترکیبی از توانایی مجازی سازی پیشرفته با مدیریت ذخیره سازی ساده، راندمان بالاتر و عملکرد World Class می باشد. قابلیت thin provisioning، به کاربران اجازه میدهد تا از امکاناتی نظیر start thin, get thin و stay thin بهره مند شوند. سیستم Tuner و Autonomic Rebalance به حفظ عملکرد بالا در طول زمان کمک میکند.

HPE 3PAR StoreServ Management Console

کنسول (SSMC) مدیریت و گزارشگیری همگرا هر دو فایل و بلاک در سیستم های ذخیره سازی اچ پی ای 3PAR StoreServ را ارائه می دهد. این کنسول مدیریتی یک ظاهر مدرن و یک رابط و زبان مشترک با ابزارهای مدیریتی شبکه مانند HPE OneView ارائه می دهد. برای استفاده از جدیدترین تکنولوژی API (Application Program Interface) و UI (User Interface) طراحی شده و مدیریت یکپارچه و متمرکز برای فایل ها و بلاک ها فراهم کرده است.

HPE 3PAR Virtual Copy

ساخته شده بر پایه تکنولوژی Thin می باشد و محصولیست که از ترکیب reservation less، non-duplicative و نرم افزار copy-onwrite است که امکان محافظت و اشتراک گذاری اطلاعات از هر اپلیکیشن بصورت مقرون بصرفه را امکانپذیر می کند. امکان تهیه Snapshot در صورت نیاز و بصورت فوری read-only و یا read-write در دسترس می باشد. با استفاده از Virtual Copy، snapshotها فاقد امکان رزرو هستند زیرا فضای ذخیره سازی هرگز بصورت up-front و non-duplicative محفوظ نمی باشند و دیتای تغییر یافته در snapshot tree امکان duplicate شدن را ندارد.

HPE 3PAR Dynamic Optimization

ابزاری برای ذخیره سازی به روش Tiering می باشد (برای آشنایی با انواع استوریج Tiering مقاله بررسی Storage Tiering و Auto Tiering و Dynamic Tiering را مطالعه کنید) که امکان انجام واکنش سریع در برابر تغییرات سریع اپلیکیشن و نیازهای زیرساختی می دهد. این نرم افزار خاص مرتبط با 3PAR، مسئله بهینه سازی کیفیت سطح هزینه و صرف زمان خدمات (QoS) حتی در بزرگترین و پر درخواست ترین محیط ها را بهبود می دهد.

HPE 3PAR Adaptive Optimization

یک راهکار نرم افزاری Tiering ذخیره سازی اتونومیک است که بهینه سازی سطح خدمات برای شرکت های انترپرایز و مراکز داده مبتنی بر کلاد ارائه می دهد تا منجر به افزایش agility یا چابکی عملکرد و به حداقل رساندن ریسک ها و هزینه ها میشود.

HPE 3PAR Priority Optimization

نرم افزار بهینه سازی اولویت ذخیره ساز اچ پی ای 3PAR، سطح خدمات را برای برنامه ها و لود کاری بالا مطابق با الزامات تجاری کسب و کار امکان پذیر می کند. این امکان را به کاربران نهایی خود می دهد تا بتوانند عملکرد ذخیره سازی مبتنی بر Provision برای ظرفیت ذخیره سازی فراهم کنند. این امر امکان ایجاد SLAها را برای محافظت از برنامه های mission critical در محیط های انترپرایز با اختصاص حداقل هدف برای I/O ، پهنای باند و زمان تاخیر در عملکرد برای tenant خاص یا اپلیکیشن ها اطمینان حاصل کند یا حداکثر عملکرد را برای لود های کاری با نیازهای سطح خدمات پایین تر اختصاص می دهد.

لیست قیمت تیپ درایو اچ پی در نتسا با گارانتی معتبر

HPE 3PAR Virtual Domains

یک تکنولوژیست که قادر است هزاران “Array خصوصی مجازی” ایمن را در یک سیستم ذخیره سازی 3PAR مقیاس پذیر ارائه دهد. با ارائه بخش های اداری تفکیک شده برای کاربران، میزبان ها و اطلاعات اپلیکیشن بصورت ایمن، نرم افزار Virtual Domains به ارائه دهندگان خدمات میزبان امکان ارائه سرویس های خصوصی Array بصورت مجازی و به سازمان های اینترپرایز IT برای ارائه ذخیره سازی “self-service” که هم امن و هم از سطح کیفیت خدماتی بالایی برخوردار است، میدهد.

از طریق ادغام موازی و دینامیک tiered در فضای ذخیره سازی 3PAR، گروه های کاربری تفکیک شده و اپلیکیشن ها به سطح خدماتی ذخیره سازی بیشتری (کارایی، availability و عملکرد) به نسبت قبل از ادغام با سطح کمتر زیرساخت را دسترسی پیدا میکنند.

این نرم افزار برای ارائه دهندگان خدمات ذخیره سازی داخلی و خارجی، و شرکت های انترپرایز دارای زیر ساخت converged مناسب است. برای آشنایی با انواع زیرساخت های فناوری اطلاعات مقاله انواع زیر ساخت IT را مطالعه کنید.

HPE 3PAR Virtual Lock

اجازه می دهد تا یک دوره نگهدارنده توسط کاربران تنظیم شود که میتواند volume ها یا کپی ها را برای یک مدت زمان مشخص قفل کند. در این مدت دسترسی به خواندن volume یا کپی ها مجاز است ولی حذف ممنوع می باشد و همچنین امکان اثبات دستکاری دیتا را فراهم می کند.

HPE 3PAR File Persona

نرم افزاری کارآمد، بی دردسر و بدون هیچگونه امکان ذخیره سازی فلش برای دسترسی به block، file، object طراحی شده است. همچنین این نرم افزار دسترسی به پروتکل های فایل SMB/CIFS گرفته تا NFS و FTP/FTPS، سرویس داده های فایل از مدیریت سهمیه، اسکن ویروس تا snapshotها و retention/immutability، دسترسی به programmatic data از طریق Object Access (REST) API را  امکان پذیر می کند.

HPE 3PAR Smart SAN

این نرم افزار برای مدیریت Storage Area Network ها و ابزارها استفاده می شود که بطور فزاینده ای پیچیده تر شده اند. به همین خاطر، مدیران شبکه SAN زمان بیشتری را صرف کارهای پیکربندی می کنند – فعالیت های خسته کننده ای که بطور بالقوه می تواند منجر به بروز Downtime های غیر منتظره شود. از دیگر مورادی که منجر به صرف زمان بیشتر در پیکر بندی شبکه SAN می شود بهترین روش مشخص نمودن single initiator zoning به single target است که می تواند نتیجه آن ایجاد صدها یا هزاران zone باشد. HPE Smart SAN همچنین از ثبت دستگاه بصورت استاندارد پشتیبانی کرده و جمع آوری اطلاعات diagnostic برای قابلیت پیکر بندی بهتر و اهداف مشخص فراهم میکند.

HPE 3PAR Online Import

برای انتقال اطلاعات از یک منبع ذخیره سازی اصلی غیر 3PAR به یک سیستم ذخیره سازی HPE 3PAR StoreServ که مقصد انتقال اطلاعات می باشد، استفاده می شود. می تواند از اسکریپت برای انتقال اطلاعات هاست و Volume مجازی از سیستم های ذخیره سازی غیر 3PAR به ذخیره ساز HPE 3PAR StoreServ در حالت آنلاین، با حداقل ایجاد اختلال، یا بصورت آفلاین استفاده شود.

HPE 3PAR Host Explorer

این نرم افزار بصورت خودکار هاست ها را شناسایی میکند و به جمع آوری اطلاعات دقیق پیکربندی میزبان که برای fast provisioning و ساده سازی نگهداری بسیار مهم است، می پردازد. این نرم افزار بصورت یک Agent (Windows) یا daemon (Linux, Unix) بر روی سرور اجرا می شود. بصورت اتوماتیک و امن با اطلاعات هاست مانند Fiber Channel Worldwide Name (WWN) و داده های هاست Multipath ارتباط برقرار کرده و آن را به 3PAR StoreServ storage برای کاهش برقراری ارتباط دستی یا Manual با میزبان از طریق 3PAR array ها ایجاد می نماید.

HPE 3PAR System Reporter

این نرم افزار به ارائه گزارشات و نظارت بر عملکرد و استفاده از منابع ذخیره سازی می پردازد و امکان ارائه این گزارشات بصورت نمودار میله ای یا خطی را فراهم می کند که آمارهای مفید برای برنامه ریزی و پیکر بندی عملکرد ذخیره ساز HP 3PAR StoreServ را امکان پذیر ساخته است.

ویژگی های کلیدی:

  • دسترسی آسان به گزینه های پیکر بندی برای انتخاب سیستم ها شامل: گزارشات، تعیین پارامترهای نمونه برداری، زمانبندی گزارشات و ایجاد هشدارها.
  • گزارش گسترده ای برای به دست آوردن آمار دقیق از عملکرد و ذخیره سازی از بخش های فیزیکی انتخاب شده ( مانند هاستها، پورت ها، نودها، دیسک های فیزیکی، Volume های مجازی …)
  • دسترسی سریع به گزارش های از پیش تعیین شده که حاوی آمار های مفید برای متدوال ترین انواع installationها می باشد.
  • ارائه گزارش های سفارشی سازی با استفاده از web interface (یا از طریق سرویس دهنده Excel client) که گزارش های خاص و فرمت شده برای سیستم های مشخص را ارئه می دهد.
  • امکان انتخاب گزینه هایی برای زمان و مدت زمان جمع آوری آمارها که میتواند در یک زمان خاص آغاز و در یک بازه زمانی جمع آوری یا بین مدت زمان معین شده ای قیاس شود.
  • ارسال هشدارهایی به آدرس ایمیل مشخص هنگامی که معیار گزارشگیری خاصی انجام شده، قابل تنظیم است.
  • پشتیبانی از قالب های سفارشی سازی شده از اطلاعات گزارش ها از طریق CSV برای ارائه در برنامه های تحت وب یا اکسل.
  • پشتیبانی از ایجاد گزارشات سفارشی شده برای وب یا اکسل با استفاده از داده های Web Queriesها.
  • دسترسی به شمای پایگاه داده برای direct queriesها از اطلاعات ذخیره شده در دیتابیس با استفاده از System Reporter.
  • ارائه لایسنس اختیاری Adaptive Optimization که به آنالیز نرخ دسترسی برای sub-volume level region ها و regionهای بین tierها درون ذخیره سازی برای استفاده بهینه و کارآمدتر از فضای ذخیره سازی میپردازد.

HPE 3PAR Virtual Service Processor

یکی از اجزاء مهم در معماری خدمات ایمن HPE 3PAR می باشد. خدمات ایمن بین سیستم ذخیره سازی HPE 3PAR در سایت مشتری و HPE 3PAR مرکزی فراهم میکند و امکان انتقال دیتاهای diagnostic و ارتباط خدمات از طریق Remote را امکانپذیر می کند. اطلاعات diagnostic می توانند بصورت مکرر و بصورت متمرکز بر اساس تاریخ تعیین شده منتقل شوند. این قابلیت برای عیب‌یابی، پشتیبانی فنی برای پاسخگویی سریعتر و مطمئن تر و زمان حل مسئله در کوتاه ترین زمان ارائه شده است.

HPE 3PAR Recovery Manager Central

نرم افزاریست برای دیتا converged و مدیریت کپی کردن داده ها برای کاربران برنامه های مهم که نیاز به سرعت مورد نیاز برای ذخیره سازی All-Flash دارند. نرم افزار RMC، HPE 3PAR و استوریج HPE Nimble All-Flash arrayها با HPE StoreOnce System ها ادغام کرده و عملکرد مناسب تری از Snapshot با استفاده از Storage-Integrated بکاپ برای ارائه حفاظت از سرعت فلش در برنامه و مدیریت کپی کردن داده ها با هزینه و پیچیدگی کمتر از legacy solution ها ارائه می دهد.

HPE 3PAR Recovery Manager Central Application Suite

نرم افزار RMC، HPE 3PAR، HPE Primera و HPE Nimble All-Flash arrayها با ذخیره ساز اچ پی HPE StoreOnce System ها ادغام کرده و عملکرد حداکثری Snapshot با محافظت از بکاپ گیری برای ارائه حفاظت از سرعت فلش در اپلیکیشن و مدیریت کپی داده ها و ایجاد دیتا Mobility برای Cloud با هزینه و پیچیدگی کمتر فراهم نموده است.

HPE 3PAR Host Software

نرم افزار HS بصورت خودکار میزبان را شناسایی و اطلاعات دقیق از پیکربندی هاست جمع آوری می کند که برای تهیه سریع و ساده سازی تعمیر و نگهداری بسیار حیاتی می باشد. این نرم افزار بصورت یک Agent (Windows) یا daemon (Linux, Unix) بر روی سرور اجرا می شود. بصورت اتوماتیک و امن با اطلاعات هاست مانند Fiber Channel Worldwide Name (WWN) و داده های هاست Multipath ارتباط برقرار کرده و آن را به 3PAR StoreServ storage برای کاهش برقراری ارتباط دستی یا Manual با میزبان از طریق 3PAR array ها ایجاد می نماید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیشنهاد ویژه نتسا