لودبالانسینگ ترافیک ورودی

هاستینگ مطمئن سرورها با امکان لود بالانسینگ ترافیک ورودی

این قابلیت در تجهیزات Peplink ترافیک ورودی از طریق چندین لینک اینترنت را به سمت سرورهایی که در سمت LAN لودبالانسر قرار دارند مدیریت مینماید. این قابلیت در لودبالانسرهای سری 210 و بالاتر فعال میباشد.

 

تنظیمات رکوردها در Authoritative DNS Server دامنه مربوط

مشخص کردن آدرس های IP دستگاه Peplink به عنوان سرور DNS اصلی دامنه مورد نظر.

 

تنظیمات DNS لودبالانسر Peplink

ایجاد تمام رکوردهای مورد نظر (A,MX,CNAME,TXT) در دستگاه Peplink

مثال ساده زیر نشان دهنده اتفاقاتی است که در زمان لودبالانس کردن ترافیک ورودی رخ خواهد داد:

  • دستگاه Peplink به عنوان Authoritative DNS Server دامنه ir انتخاب میشود.
  • سرور وبir در پشت دستگاه لود بالانسر قرار دارد و ترافیک ورودی این وب سرور میبایست از طریق 2 لینک اینترنت متصل به لودبالانسر خارج گردد.

در این حالت در ابتدا کاربر آدرس دامنه www.peplink.ir را در مرورگر خود وارد میکند. پس از آنجا که دستگاه لود بالانسر به عنوان Authoritative DNS Server دامنه مذکور قرار داده شده است، درخواست Query مربوط به لودبالانسر ارسال میشود. پس دستگاه با توجه به سیاست هایی که در تنظیمات ترافیک ورودی توسط مدیر شبکه اعمال گردیده است آدرس IP مورد نظر را به کاربر داده و او میتواند از طریق یکی از خطوط WAN1 یا WAN2 به سرور وب متصل شود. زمانی که هر دو لینک اینترنت متصل باشند، لودبالانسر ترافیک ورودی را بر روی هر دو لینک مدیریت مینماید. ولی چنانچه یکی از خطوط اینترنت قطع شود، IP  مربوط به آن خط بطور موقت از لیست سرور DNS خارج شده تا از ورود ترافیک از طریق آن لینک جلوگیری شود. زمانی که لینک مجدداً وصل میشود IP مربوط مجدداً در لیست DNS اضافه میگردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیشنهاد ویژه نتسا