اینتل تراشه‌های MediaTek Edge را به جای TSMC استفاده می‌کند

همکاری اینتل با مدیاتک در تولید تراشه‌های MediaTek Edge به جای TSMC 

 یک پیروزی اولیه برای خدمات ریخته‌گری اینتل

بخش ریخته‌گری نیمه هادی اینتل قراردادی برای توسعه دستگاه‌های هوشمند Edge برای MediaTek منعقد کرده است. شرکت تایوانی مدیاتک، چهارمین طراح بزرگ تراشه‌های بی‌ همتای جهان، یکی از بزرگ‌ترین توسعه‌دهندگان پردازنده‌های گوشی‌های هوشمند، ارتباطات بی‌سیم، تراشه‌های تلویزیونی و انواع لوازم الکترونیکی مصرفی است که در سال گذشته به تولید دو میلیارد دستگاه کمک کرد.

اکثر این تراشه‌ها هنوز توسط شرکت تولید نیمه هادی تایوان (TSMC) ساخته می‌شوند.

راندیر تاکور، رئیس IFS گفت: مدیاتک شریک فوق‌العاده‌ای برای خدمات ریخته‌گری اینتل (IFS) است، زیرا ما وارد مرحله بعدی رشد خود می‌شویم. ما ترکیب مناسبی از فناوری فرآیند پیشرفته و ظرفیت‌های جغرافیایی متنوع برای کمک به مدیاتک داریم تا میلیاردها دستگاه متصل بعدی را در طیف وسیعی از برنامه‌های کاربردی ارائه دهد.

این تراشه‌ها از فرآیند «Intel 16» استفاده می‌کنند که یک نسخه اصلاح‌شده از گروه 22FFL است که برای دستگاه‌های کم مصرف طراحی شده است. در حالی که طراحی تراشه‌ها فاش نشده است، اینتل 16 برخلاف ابزارهای طراحی اختصاصی که در داخل از آن استفاده می‌کند، از ابزارهای طراحی تراشه‌های شخص ثالث پشتیبانی می‌کند.

NS Tsai، معاون ارشد فناوری پلتفرم و عملیات تولیدی در MediaTek گفت IFS با تعهد خود به افزایش ظرفیت عمده، ارزشی را برای MediaTek فراهم می‌کند، زیرا ما به دنبال ایجاد زنجیره تأمین متنوع‌تر هستیم.

ما مشتاقانه منتظر ایجاد یک همکاری بلندمدت هستیم تا به تقاضای رو به رشد محصولات خود از سوی مشتریان در سراسر جهان پاسخ دهیم.

 

مقیاس سفارش و جدول زمانی تحویل فاش نشده است، اینتل متعهد شده است که بیش از 20 میلیارد دلار برای بخش IFS خود هزینه کند و کارخانه‌های تولیدی در سراسر جهان ایجاد کند. این شرکت Qualcomm و Amazon Web   Services  را به عنوان مشتریان اولیه ثبت نام کرده است، اما در مواردی که به نظر می‌رسد سفارشات آزمایشی کوچک هستند. همچنین با وزارت دفاع آمریکا قرارداد دارد.

برای جلب مشتریان بیشتر، اوایل سال جاری اعلام کرد که سازنده تراشه‌های اسرائیلی Tower Semiconductor را به مبلغ 5.4 میلیارد دلار خریداری می‌کند. همچنین در سال 2022، صندوق یک میلیارد دلاری برای اکوسیستم ریخته‌گری خود راه اندازی کرد و معاون TSMC Suk Lee را برای رهبری دفتر فناوری اکوسیستم خود استخدام کرد.

 

منبع خبر: https://www.datacenterdynamics.com/news/intel-to-manufacture-mediatek-edge-chips-instead-of-tsmc/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیشنهاد ویژه نتسا