الگوریتم های لودبالانسینگ پپلینک

معرفی الگوریتم های پیشرفته لود بالانسینگ

Peplink دارای 8 الگوریتم لود بالانسینگ ترافیک اینترنت میباشد که به کمک آنها میتوان نحوه استفاده از خطوط مختلف اینترنت را مدیریت و کنترل نمود.

 

Weighted Balance

 

 

تنظیم وزن و نسبت استفاده از هر یک از خطوط اینترنت توسط این الگوریتم قابل تنظیم میباشد. چنانچه استفاده همزمان از کلیه خطوط مد نظر باشد با تنظیم این الگوریتم میتوان به این امر تحقق بخشید.

 

Priority

 

 

مسیر دهی ترافیک اینترنت به لینک با اولویت بالاتر تا هر زمان که آن لینک وصل باشد. خطوط اینترنت با اولویت پایین تر زمانی مورد استفاده واقع خواهند شد که خط با اولویت بالاتر دچار قطعی شود.

 

 

Overflow

 

این الگوریتم زمانی که پهنای باند لینک های اینترنت اشباع میشود ترافیک را به سایر خطوط با اولویت پایین تر مسیردهی مینماید. جهت استفاده از این الگوریتم میبایست سرعتدانلود و آپلود هر یک از خطوط در تنظیمات دستگاه به طور دقیق مشخص شده باشد.

 

 

Persistence

 

این الگوریتم جهت استفاده از پروتکل HTTPS، سایت های بانکداری الکترونیک و سایر وب سایت هایی که از پروتوکل های امنیتی حساس به تغییر آدرس IP استفاده میکنند، ضروری میباشد. پیشنهاد می شود مقاله بررسی انواع پروتکل های شبکه مطالعه شود. در زمان استفاده از چنین وب سایت هایی، الگوریتم Persistence ترافیک اینترنت را طوری مدیریت مینماید که از تغییر IP کاربر اجتناب شود.

 

Least Used

 

این الگوریتم ترافیک خروجی را به سمت لینکی هدایت میکند که دارای مصرف پهنای باند کمتری نسبت به سایر خطوط اینترنت میباشد.

 

 

 

 

Lowest Latency

 

 

این الگوریتم بیشتر جهت کابردهای بازی های آنلاین مورد استفاده واقع میگردد و ترافیک را به لینک اینترنتی هدایت میکند که دارای بهترین زمان پاسخ دهی و کمترین زمان تأخیر میباشد.

 

 

 

Enforced

 

 

 

این الگوریتم ترافیک مشخصی را بر اساس پروتکل، آدرس مبدأ یا آدرس مقصد طوری محدود مینماید که تنها از یک لینک اینترنت خاص استفاده نماید.

 

 

 

Fastest Response Time

 

استفاده از سریع ترین لینک ارتباطی باتوجه به زمان دریافت پاسخ

• در ابتدای ایجاد هر session، ترافیک ارسالی کپی شده و برروی تمامی لینک های ارتباطی همزمان ارسال می شود
• لینکی که پاسخ سریع تر را بر میگرداند به عنوان لینک اصلی و جهت ارسال و دریافت ادامه ارتباط مورد استفاده قرار میگیرد

 

 

 

 

نحوه انجام تنظیمات Outbound Policy در ویدئویی که در زیر مشاهده میکنید؛ آموزش داده شده است.

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.

پیشنهاد ویژه نتسا