Intel On Demand چیست؟

سرویس Intel On-Demand یا به عبارت دقیق‌تر Intel On-Demand Infrastructure یک سرویس جدید است که به همراه پردازنده‌های نسل چهارم معرفی شد که میتوانید قابلیت هایی را روی سی پی یو اضافه کنید بدون تغییر فیزیکی، به زبان ساده تر اینتل تولید مدلهای مختلف برای قابلیت های مختلف را به خودش نمی ده و برای هر قابلیت می توانید یک لایسنس خریداری کنید. این سرویس به سازمان‌ها و مشتریان حرفه‌ای اجازه می‌دهد تا فرآیند مقیاس‌پذیری، منابع سخت‌افزاری و نرم‌افزاری را از طریق اینترنت انجام دهند. Intel On-Demand امکان دسترسی به منابع سخت‌افزاری متنوعی را فراهم می‌کند که از آن جمله باید به سرورها، فضای ذخیره‌سازی، شبکه و سایر منابع مورد نیاز برای اجرای برنامه‌ها و خدمات مختلف اشاره کرد. با استفاده از این سرویس، کاربران می‌توانند بر اساس نیازهای خود، منابع سخت‌افزاری را بدون نیاز به سرمایه‌گذاری اولیه و بر اساس مدل پرداخت مبتنی بر مصرف (pay-as-you-go) درخواست کنند. در این مطلب قصد داریم به معرفی Intel on demand و مزایای کلیدی که در اختیار سازمان‌ها قرار می‌دهد، بپردازیم.

 

پیشنهاد مطالعه: معرفی پردازنده های نسل 4 Intel Xeon Scalable

 

 

سرویس Intel on demand چیست؟

Intel® On Demand در گذشته تحت عنوان سیلیکون نرم‌افزارمحور SDSi مخفف software-defined silicon نامیده می‌شد، یک سرویس جدید است که همراه با پردازنده‌های مقیاس‌پذیر زئون اینتل نسل چهارم معرفی شده است. On Demand را می‌توان برای گسترش و/یا ارتقا شتاب‌دهنده‌ها و ویژگی‌های سخت‌افزاری پیشرفته موجود در اکثر SKUهای پردازنده Xeon نسل چهارم استفاده کرد. برخی از ویژگی‌های پشتیبانی شده قدرتمند این سرویس به شرح زیر هستند:

 

  • Intel® Dynamic Load Balancer
  • Intel® Data Streaming Accelerator
  • Intel® In-Memory Analytics Accelerator
  • Intel® Quick Assist Technology
  • Intel® Software Guard Extensions

 

به بیان داقیق‌تر، On-Demond سرویسی است که به کاربران اجازه می‌دهد تا بعد از اجاره منابع مختلفی مثل پردازنده‌های مرکزی، متناسب با نیازهایی که دارند اقدام به افزایش یا پیکربندی ملزومات سخت‌افزاری مثل پردازنده مرکزی کنند. بد نیست بدانید که اینتل برای ارائه این سرویس با شرکت‌های بزرگ دنیای فناوری مثل اچ‌پی، سوپرمایکرو، لنوو، Variscale و غیره قراردادهایی را منعقد کرده تا بهترین خدمات را به کاربران ارائه دهد. به طور مثال، در بحث پردازنده‌های مرکزی نسل چهارم زئون اینتل، علاوه بر ویژگی‌های یاد شده، کاربران به موارد مهمی مثل تعداد بالای هسته‌های پردازشی زیاد، فرکانس بالا، قابلیت Turbo Boost، قابلیت Hyper-Threading و قابلیت Intel Optane دسترسی دارند.

 

سرویس Intel On-Demand چه مزایایی در اختیار کاربران قرار می‌دهد؟

با استفاده از Intel On-Demand، کاربران به مزایای مختلفی دسترسی دارند. اولین مورد مقیاس‌پذیری است. به سرعت و سهولت، منابع سخت‌افزاری را براساس نیازهای خود مقیاس‌بندی می‌کنند. به بیان دقیق‌تر، کاربران می‌توانند با هدف پاسخ‌گویی به بارهای کاری متغیر و نیازهای رو به رشد، منابع را بهینه کنند. مورد بعدی، انعطاف‌پذیری است. کاربران می‌توانند منابع سخت‌افزاری را براساس نیازهای خود اجاره کنند و به راحتی تنظیمات و پیکربندی ملزوماتی مثل سرور را تغییر دهند. قابلیت فوق به کاربران اجازه می‌دهد تا برنامه‌ها و خدمات خود را بر اساس محیط‌های مختلف پیکربندی کنند.

 

پیشنهاد محصول: خرید سرور HP

 

مورد بعدی کاهش هزینه‌ها است. شما تنها کافیست پردازنده مورد نیاز را خریداری کنید و سپس کارایی و یا کارایی‌های نرم افزاری مورد نیاز خود را به صورت لایسنس خریداری و فعال کنید. با استفاده از مدل پرداخت براساس مصرف، کاربران فقط برای منابعی هزینه پرداخت می‌کنند که در واقع از آن‌ها استفاده می کنند. رویکرد فوق می‌تواند هزینه‌های عملیاتی را بهبود بخشیده و نیاز به سرمایه‌گذاری اولیه را کاهش دهد. یکی دیگر از مزایای شاخص در این زمینه دسترسی به فناوری شرکت اینتل است. سرویس Intel On-Demand به کاربران اجازه می‌دهد از تکنولوژی‌های مختلف اینتل از جمله پردازنده‌های مرکز، فناوری‌های پر سرعت شبکه‌های ارتباطی و فضای ذخیره‌سازی سریع استفاده کنند و علاوه بر این‌که به عملکرد محاسباتی بالا یی دست پیدا می‌کنند، اطمینان خواهند داشت در مدت زمان برقراری ارتباط، امنیت در بالاترین سطح قرار دارد و هکرها قادر به دسترسی به اطلاعات آن‌ها نخواهند بود.

با توجه به توضیحاتی که ارائه کردیم باید بگوییم که سرویس Intel On-Demand یک سرویس جدید اینتل است که به سازمان‌ها و کاربران اجازه می‌دهد منابع سخت‌افزاری و نرم‌افزاری را براساس نیازهای خود درخواست کنند و در صورت نیاز به مقیاس‌پذیری آن‌ها بپردازند. این سرویس قابلیت مقیاس‌پذیری، انعطاف‌پذیری و کاهش هزینه‌های خوبی به همراه دارد که مورد توجه کاربران و سازمان‌ها قرار دارد. به‌طور خلاصه، مزایای سرویس Intel On Demand به شرح زیر هستند:

  • کاهش هزینه‌ها: کاربران می‌توانند فقط ویژگی‌هایی را که نیاز دارند فعال کنند و در نتیجه هزینه کمتری پرداخت کنند.
  • انعطاف‌پذیری: کاربران می‌توانند بسته به رشد و نیاز خود در آینده ، ویژگی‌ها مورد نیاز را فعال یا غیرفعال کنند.
  • قابلیت مقیاس‌پذیری: کاربران می‌توانند در صورت نیاز، تعداد هسته‌ها یا فرکانس پردازنده را افزایش دهند.

سرویس Intel On Demand یک سرویس جدید و در حال توسعه است. با این حال، پتانسیل آن برای کاهش هزینه‌ها و افزایش انعطاف‌پذیری برای کاربران بسیار زیاد است.


نحوه کارکرد Intel on demand

 

On Demand سرویسی است که توسط اینتل ارائه شده و شامل زیرساختی مبتنی بر یک API برای سفارش مجوزها و یک عامل (Agent) نرم‌افزاری برای تهیه مجوز و فعال‌سازی ویژگی‌های پردازنده مرکزی است. بسته به ارائه‌دهنده سخت‌افزار، کاربر نهایی این گزینه را خواهد داشت که در زمان خرید اقدام به فعال‌سازی مجوز کند یا پس از خرید، مجوز خود را ارتقا داده و به خدمات پیشرفته‌ای دسترسی داشته باشد. در تمامی موارد، فرآیند انجام کارها از راه دور خواهد بود. اینتل از این مدل پذیرش تحت عنوان فعال‌سازی (activation) یاد کرده است. از طرف دیگر، اینتل با چند شریک تجاری خود بر روی پیاده‌سازی مدل خاصی برای استفاده از سرویس On Demand کار می‌کند. اینتل از این مدل که تحت عنوان مصرف (consumption) یاد کرده است؛ امکان روشن و خاموش کردن پردازنده را بر اساس نوع مصرف سرویس، امکان پذیر می‌کند. در این حالت، پرداخت بر اساس استفاده از مجوز یک‌بار مصرف خواهد بود.

به طور کلی، نحوه کارکرد سرویس فوق به این صورت است که مشتریان ابتدا با ارائه‌دهنده سرویس Intel On-Demand تماس می‌گیرند و نیازهای خود را مطرح می‌کنند. این نیازها ممکن است شامل دسترسی به منابع سخت‌افزاری موردنیاز است. پس از تعیین نیازهای مشتری، سرویس Intel On-Demand متناسب با منابع سخت‌افزاری مورد نیاز تخصیص داده می‌شود. این منابع می‌توانند از طریق یک مرکز داده ابری فراهم شوند که توسط اینتل مدیریت می‌شود.

در ادامه، کاربران می‌توانند منابع سخت‌افزاری را براساس نیازها پیکربندی کنند. آنها می‌توانند تنظیمات سرور را تغییر داده و منابعی مانند پردازنده‌ها و حافظه را به راحتی اضافه یا حذف کنند. این انعطاف‌پذیری به مشتریان امکان می‌دهد برنامه‌ها و خدمات خود را بر اساس نیازهایشان تنظیم کنند. با توجه به این‌که کاربران تنها برای منابع سخت‌افزاری‌ که استفاده می‌کنند، هزینه می‌کنند، سرویس فوق در مقایسه با خرید یک سرور فیزیکی مقرون به صرفه‌تر خواهد بود. همچنین، نباید از این نکته غافل شویم که کاربران دیگر نیازی به خرید و نگهداری از سخت‌افزارهای اضافی ندارند، اما در مقابل به پردازنده‌های چند هسته‌ای زئون اینتل، شبکه‌های چند گیگابیتی و فضای ذخیره‌سازی مبتنی بر فناوری‌هایی مثل NVMe، حافظه‌های آپتین اینتل و غیره دسترسی خواهند داشت.

 

پیشنهاد مطالعه: فناوری NVMe چیست؟ چه ویژگی‌هایی دارد؟

 


سرویس Demand چه مزایایی در اختیار سازمان‌ها قرار می‌دهد؟

 

اینتل از طریق تعامل با مشتریان خود آگاه شده است که آن‌ها تمایل دارند از رویکرد capex به opex حرکت کنند و دسترسی به پلتفرم محاسباتی را با بودجه خود هماهنگ کنند. به بیان دقیق‌تر، کاربران نهایی تمایل دارند در صورت نیاز به ویژگی‌ها و قابلیت‌های جدید در کمترین زمان و با صرف هزینه معقول دسترسی داشته باشند. با معرفی مدل فعال‌سازی مبتنی بر پردازنده‌های نسل چهارم زئون، کاربران نهایی قادر خواهند بود SKUهای پریمیوم با ویژگی‌های کامل را انتخاب کنند یا در آینده اقدام به افزودن ویژگی‌های موردنظر خود داشته باشند. اینتل بر این باور است که ماهیت منعطف On Demand به سازمان‌ها اجازه می‌دهد متناسب با نیازهای کاری اقدام به کارایی پردازنده‌ها کنند و به این شکل شتاب‌دهندگی منعطفی به فعالیت‌های تجاری خود بدهند. رویکردی که به شکل جدی مورد تقاضای مشتریان است.

 

مشتریان نهایی در مرحله بعد چه کاری باید انجام دهند؟

مشتریان می‌توانند پردازنده های نسل 4 اینتل زئون را با شتاب‌دهنده‌های داخلی از ارائه‌دهنده موردتایید اینتل دریافت کنند. قیمت درخواستی بر اساس مدل مجوز، متفاوت است. ارائه‌دهندگان اولیه On Demand شامل H3C، Inspur، Lenovo، Supermicro و Variscale هستند. البته، اینتل گفته است در حال رایزنی با شرکت‌های بیشتری است تا بتواند برنامه‌های فعال‌سازی را متناسب با نیازهای مشتریان ساکن در کشورهای مختلف ارائه دهد.

 


اینتل DLB چیست؟

متعادل‌کننده بار پویای اینتل Intel DLB مخففIntel® Dynamic Load Balancer  یک شتاب‌دهنده سخت‌افزاری است که برای بهبود عملکرد و کاهش تاخیر در پردازش‌ها طراحی شده است. این شتاب‌دهنده در پردازنده‌های نسل چهارم Intel Xeon موجود است و به طور خودکار ترافیک شبکه را بین هسته‌های پردازنده توزیع می‌کند. Intel DLB از یک سیستم مدیریتی سخت‌افزاری برای نظم ‌بخشیدن به صف‌ها استفاده می‌کند تا ترافیک شبکه را انتقال دهد. این شتاب‌دهنده می‌تواند انواع مختلفی از ترافیک شبکه را مدیریت کند که از آن جمله باید به ترافیک TCP/IP، ترافیک UDP و ترافیک جریانی اشاره کرد.

یکی دیگر از قابلیت‌های قدرتمندی که Intel® DLB ارائه می‌کند، بهبود عملکرد پردازش ترافیک شبکه به روش‌های مختلف است. این شتاب‌دهنده می‌تواند از بارگذاری نابرابر هسته‌های پردازنده جلوگیری کند که می‌تواند عملکرد کلی سیستم را افزایش دهد و تاخیر را کاهش دهد. علاوه بر این، Intel® DLB توانایی مدیریت دقیق‌تر شبکه را بر مبنای انجام یکسری محاسبات هوشمند دارد. برای این منظور، سفت‌افزار هوشمند پردازنده بر روند مدیریت ترافیک شبکه با هدف بهبود عملکرد و کاهش مصرف انرژی نظارت می‌کند. به طور کلی، از مزایای شاخص Intel® Dynamic Load Balancer به موارد زیر باید اشاره کرد:

 

  • افزایش عملکرد: Intel® DLB می‌تواند عملکرد پردازش ترافیک شبکه را تا 20 درصد افزایش دهد.
  • کاهش تاخیر: Intel® DLB می‌تواند تاخیر در پردازش ترافیک شبکه را تا 50 درصد کاهش دهد.
  • بهبود بهره‌وری: Intel® DLB می‌تواند بهره‌وری هسته‌های پردازنده را تا 30 درصد افزایش دهد.
  • کاهش مصرف انرژی: Intel® DLB می‌تواند مصرف انرژی پردازنده را تا 20 درصد کاهش دهد.

 

ماژول محاسباتی بعدی که در این زمینه به پردازنده کمک می‌کند شتاب‌دهنده جریانی داده‌های اینتل Intel DSA مخففIntel® Data Streaming Accelerator  نام دارد. یک شتاب‌دهنده سخت‌افزاری که برای بهبود عملکرد و کاهش تاخیر در پردازش جریان داده‌ها طراحی شده است. این شتاب‌دهنده در پردازنده‌های نسل چهارم Intel Xeon موجود است و می‌تواند عملیات مختلفی را روی داده‌ها انجام دهد. اولین مورد کپی داده‌ها است. Intel® DSA می‌تواند داده‌ها را بین حافظه‌های مختلف کپی کند که می‌تواند بهبود عملکرد برنامه‌های کاربردی مانند پایگاه داده‌ها، سیستم‌های فایلی و پردازش سیگنال دیجیتال را به همراه داشته باشد.

همچنین، توانایی تبدیل داده‌ها را دارد. Intel® DSA می‌تواند داده‌ها را از یک فرمت به فرمت دیگر تبدیل کند که بهبود عملکرد برنامه‌های کاربردی مانند پردازش تصویر، هوش مصنوعی و تحلیل داده‌ها را به همراه دارد. یکی دیگر از کاربردهای این ماژول، تجزیه و تحلیل داده‌ها است. Intel® DSA می‌تواند داده‌ها را برای الگوها و روندها تجزیه و تحلیل کند که بهبود عملکرد برنامه‌های کاربردی مانند نظارت بر شبکه، امنیت سایبری و یادگیری ماشین را به همراه دارد.

 

با توجه به توضیحاتی که ارائه کردیم، باید بگوییم که Intel® DSA نقش مهمی در افزایش کیفیت سرویس On demand اینتل دارد که از طریق به کارگیری روش‌های مختلفی برای پردازش جریان داده‌ها، روند انجام کارها را شتاب می‌بخشد. این شتاب‌دهنده می‌تواند از بارگذاری نابرابر هسته‌های پردازنده جلوگیری کند که نقش مهمی در بهبود عملکرد کلی سیستم دارد و همانند ماژول DLB تاخیر را کاهش می‌دهد. Intel® DSA می‌تواند داده‌ها را به صورت کارآمدتری پردازش کند که بازهم بهبود عملکرد و کاهش مصرف انرژی را به همراه دارد. Intel® DSA عملکرد پردازش جریان داده‌ها را تا 50 درصد، تاخیر در پردازش جریان داده‌ها را تا 70 درصد، بهره‌وری هسته‌های پردازنده مرکزی را تا 30 درصد و مصرف انرژی پردازنده را تا 20 درصد کاهش می‌دهد.

 

ترکیب این پارامترهای کلیدی با یکدیگر باعث شده‌اند تا پردازنده‌های نسل چهارم زئون اینتل در موارد زیر بهترین عملکرد را داشته باشند:

 

  • پایگاه داده‌ها: پردازنده‌های نسل چهارم زئون اینتل می‌تواند عملکرد پایگاه داده‌ها را برای عملیاتی مانند خواندن، نوشتن و جستجو بهبود بخشد.
  • سیستم‌های فایلی: پردازنده‌های نسل چهارم زئون اینتل می‌توانند عملکرد سیستم‌های فایلی را در ارتباط با عملیاتی مانند کپی، انتقال و فشرده‌سازی داده‌ها بهبود بخشد.
  • پردازش سیگنال دیجیتال: این پردازنده‌ها فرآیند انجام محاسبات مرتبط با برنامه‌های کاربردی پردازش سیگنال دیجیتال و کارهایی مثل فیلتر کردن، استخراج ویژگی‌ها و تشخیص الگو را چند برابر سریع‌تر از پردازنده‌های نسل اول و دوم می‌کنند.
  • پردازش تصویر: پردازندهای نسل چهارم عملکرد برنامه‌های کاربردی مرتبط با پردازش تصویر و انجام کارهایی مثل تشخیص چهره، تشخیص اشیا و پردازش ویدیو را نیز بهبود می‌بخشند.

 

با توجه به توضیحاتی که ارائه کردیم باید بگوییم که دو ماژول Intel® Data Streaming Accelerator و Intel® Dynamic Load Balancer نقش مهمی در انعطاف‌پذیری و سرعت بالای انجام محاسبات در سرویس Intel on Demand دارند و علاوه بر مدیریت هوشمندانه ترافیک شبکه، بهبود عملکرد و کاهش تاخیر در پردازش داده‌های جریانی را به همراه دارند. همین مسئله باعث شده است تا پردازنده‌های نسل چهارم Intel Xeon در زمان کوتاهی مورد توجه شرکت‌های بزرگ قرار بگیرند.

 


Max – 9400 Series     Platinum – 8000 Series     Gold – 6000 Series     Gold – 5000 Series     Silver – 4000 Series     Bronze – 3000 Series

 

SKU CORES BASE ALL CORE TURBO (GHz) Max TURBO (GHz) CACHE (MB) TDP (Watts) Maximum Scalability DDR5 Memory Speed UPI Links Enabled Default DSA Devices Default IAA Devices Default QAT Devices Default DLB Devices Intel SGX Enclave Capacity (Per Processor) Long Life Use Intel® On Demand Capable

2S PERFORMANCE GENERAL PURPOSE

8480+ 56 2.0 3.0 3.8 105 350 2S 4800 4 1 1 1 1 512GB
8470 52 2.0 3.0 3.8 105 350 2S 4800 4 1 0 0 0 512GB
8468 48 2.1 3.1 3.8 105 350 2S 4800 4 1 0 0 0 512GB
8460Y+ 40 2.0 2.8 3.7 105 300 2S 4800 4 1 1 1 1 128GB
8462Y+ 32 2.8 3.6 4.1 60 300 2S 4800 3 1 1 1 1 128GB
6448Y 32 2.1 3.0 4.1 60 225 2S 4800 3 1 0 0 0 128GB
6442Y 24 2.6 3.3 4.0 60 225 2S 4800 3 1 0 0 0 128GB
6444Y 16 3.6 4.0 4.1 45 270 2S 4800 3 1 0 0 0 128GB
6426Y 16 2.5 3.3 4.1 37.5 185 2S 4800 3 1 0 0 0 128GB
6434 8 3.7 4.1 4.1 22.5 195 2S 4800 3 1 0 0 0 128GB
5415+ 8 2.9 3.6 4.1 22.5 150 2S 4400 3 1 1 1 1 128GB

 

2S MAINLINE GENERAL PURPOSE

8452Y 36 2.0 2.8 3.2 67.5 300 2S 4800 4 1 0 0 0 128GB
6438Y+ 32 2.0 2.8 4.0 60 205 2S 4800 3 1 1 1 1 128GB
6430 32 2.1 2.6 3.4 60 270 2S 4400 3 1 0 0 0 128GB
5420+ 28 2.0 2.7 4.1 52.5 205 2S 4400 3 1 1 1 1 128GB
5418Y 24 2.0 2.8 3.8 45 185 2S 4400 3 1 0 0 0 128GB
4416+ 20 2.0 2.9 3.9 37.5 165 2S 4000 2 1 1 1 1 64GB
4410Y 12 2.0 2.8 3.9 30 150 2S 4000 2 1 0 0 0 64GB

 

LIQUID COOLED GENERAL PURPOSE(-Q)

8470Q 52 2.1 3.2 3.8 105 350 2S 4800 4 1 0 0 0 512GB
6458Q 32 3.1 4.0 4.0 60 350 2S 4800 3 1 0 0 0 128GB

 

SINGLE SOCKET GENERAL PURPOSE(-U)

6414U 32 2.0 2.6 3.4 60 350 1S 4800 0 1 0 0 0 128GB
5412U 24 2.1 2.9 3.9 45 185 1S 4400 0 1 0 0 0 128GB
3408U 8 1.8 1.9 1.9 22.5 125 1S 4000 0 1 0 0 0 64GB

 

LONG – LIFE USE (IOT) GENERAL PURPOSE (-T)

4410T 10 2.7 3.4 4.0 26.25 150 2S 4000 2 1 0 0 0 64GB

 

IMDB/ANALYTICS/VIRTUALIZATION OPTIMIZED (-H) – SOCKET SCALABLE

8490H 60 1.9 2.9 3.5 112.5 350 8S 4800 4 4 4 4 4 512GB
8468H 48 2.1 3.0 3.8 105 330 8S 4800 4 4 4 4 4 512GB
8460H 40 2.2 3.1 3.8 105 330 8S 4800 4 4 4 0 0 512GB
8454H 32 2.1 2.7 3.4 82.5 270 8S 4800 4 4 4 4 4 512GB
8450H 28 2.0 2.6 3.5 75 250 8S 4800 4 4 4 0 0 512GB
8444H 16 2.9 3.2 4.0 45 270 8S 4800 4 4 4 0 0 512GB
6448H 32 2.4 3.2 4.1 60 250 4S 4800 3 1 1 2 2 512GB
6418H 24 2.1 2.9 4.0 60 185 4S 4800 3 1 1 0 0 512GB
6416H 18 2.2 2.9 4.2 45 165 4S 4800 3 1 1 0 0 512GB
6434H 8 3.7 4.1 4.1 22.5 195 4S 4800 3 1 1 0 0 512GB

 

5G / NETWORKING OPTIMIZED (-N)

8470N 52 1.7 2.7 3.6 97.5 300 2S 4800 4 4 0 4 4 128GB
8471N 52 1.8 2.8 3.6 97.5 300 1S 4800 0 4 0 4 4 128GB
6438N 32 2.0 2.7 3.6 60 205 2S 4800 3 1 0 2 2 128GB
6428N 32 1.8 2.5 3.8 60 185 2S 4000 3 1 0 2 2 128GB
6421N 32 1.8 2.6 3.6 60 185 1S 4400 0 1 0 0 0 128GB
5418N 24 1.8 2.6 3.8 45 165 2S 4000 3 1 0 2 2 128GB
5411N 24 1.9 2.8 3.9 45 165 1S 4400 0 1 0 2 2 128GB

 

CLOUD OPTIMIZED IaaS (-P) / SaaS(-V) / Media(-M)

8470N 52 1.7 2.7 3.6 97.5 300 2S 4800 4 4 0 4 4 128GB
8471N 52 1.8 2.8 3.6 97.5 300 1S 4800 0 4 0 4 4 128GB
6438N 32 2.0 2.7 3.6 60 205 2S 4800 3 1 0 2 2 128GB

6438M

32 2.2 2.8 3.9 60 205 2S

4800

3 1 1 0 0 128GB

 

STORAGE & HYPERCONVERGED INFRASTRUCTURE (HCI) OPTIMIZED (-S)

6454S 32 2.2 2.8 3.4 60 270 2S 4800 4 4 0 4 4 128GB
5416S 16 2.0 2.8 4.0 30 150 2S 4400 3 1 0 2 2 128GB

 

HPC OPTMIZED (Intel® Xeon® CPU MAX Series)

9480 56 1.9 2.6 3.5 112.5 350 2S 4800 4 4 0 0 0 128GB
9470 52 2 2.7 3.5 105 350 2S 4800 4 4 0 0 0 512GB
9468 48 2.1 2.6 3.5 105 350 2S 4800 4 4 0 0 0 128GB
9460 40 2.2 2.7 3.5 97.5 350 2S 4800 3 4 0 0 0 128GB
9462 32 2.7 3.1 3.5 75 350 2S 4800 3 4 0 0 0 128GB

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *